Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Doubtless schreef:Kort door de bocht: een flinke trap onder z'n hol verkopen. Mijn merrie deed dit ook met buitenrijden. Na de eerste keer ben ik eraf gesprongen en een trap verkocht. De keren daarna voelde ik het aankomen en was het te voorkomen.
Uiteraard blijf ik dit wel elke keer gewoon doen! Sizzle schreef:Wat is een tik?
Net als de reactie hierboven: Ik schop toch echt even razendsnel terug bij zo'n paard.
En wel dusdanig dat hij er even van perplex staat.
Aan de hand betekend dat je met hem 'aan het werk' bent en dan hoort hij zich te gedragen.
Op de wei kun je er weinig aan doen helaas.
amykimmie schreef:Is het niet de mogelijkheid dat als je hem vast zet, of met hem bezig bent, hem iig zo vast zet dat hij niet naar mensen kan schoppen? Dus dat hij bv met de kont naar de muur staat? Dan is de kans dat hij mensen trapt iig kleiner. En evt, met 2 touwen vast zetten zodat hij zich ook niet om kan draaien om dan te gaan trappen.
amykimmie schreef:Haha, ik lees nu goed je OP en herinner me dat mn pony in het begin ook altijd wou trappen naar andere paarden en ponys. Dat was ongeveer het eerste jaar dat ik haar had. Ik ging toen naar les, en reed gewoon in een les met manegepaarden. Dan moest iedereen goed afstand houden, ik heb het toen ook verteld want wou er geen ongelukken mee. En op buitenrit moest ik altijd achteraan. Gelukkig is het na een tijdje vanzelf overgegaan. In de wei deed ze dat trouwens niet, alleen met rijden.
Edit: sorry voor 2x posten.
Ariebren schreef:Waarom niet met de punt van de schoen ??
Heb je wel eens een hoef op je kont gehad ??
In dit geval is actie en dan gelijk reactie.
Maar nu de oorzaak van dat trappen ??
Kan ik vanaf de pc niet bepalen.
Ik weet dat zijn vader, Silas, een hele zachtaardige hengst is.
Wat is er fout gegaan in zijn groei periode van veulen tot nu toe ??
CalvinenGino schreef:Schuldig? Je paard raakt iets of iemand, of misschien wel jou.. Dus zielig is het zkr niet..