Pony klappert met onderlip

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Pony klappert met onderlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 10:58

Hallo :D

Mijn bijrijdhaflinger heeft een hele rare tik, hij klappert namelijk met zijn onderlip.
Dit doet hij tijdens het poetsen soms, maar ook tijdens het rijden.
Ik was eerder altijd bang dat het spanning zou zijn, maar tijdens het poetsen doet hij het dus ook gewoon :+

Iemand een paard die dit soort gedrag ook vertoond? :+ En waaruit zou het voort kunnen komen?

jensvl

Re: Pony klappert met onderlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 12:40

Vaak uit ontspanning kan dat gebeuren.

Karin_vdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 12:41

Haha, ziet er grappig uit! :)) Maar ik zou niet weten waarom hij dat doet. Misschien vind hij het geluid leuk?

lukalisaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 12:45

Dat is idd uit ontspanning, of misschien uit verveling?
Een paard bij ons op stal doet ook zo iets, maar dat is meer lucht door haar lippen blazen ofzo. Dit doet ze echt alleen uit verveling.
http://www.youtube.com/watch?v=61_-yHDr ... ata_player
Ik vind het er eigenlijk ook wel grappig uitzien en klinken :=

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 12:50

klappen met lip doet mijn merrie alleen als ze met de bal aan het spelen is, dus is denk ik spelen/ontspanning

lukalisaaax schreef:
Een paard bij ons op stal doet ook zo iets, maar dat is meer lucht door haar lippen blazen ofzo. Dit doet ze echt alleen uit verveling.

Wordt dat nog ongelooflijk irritant na een tijdje?
Ik heb met mijn paard naast een paard gestaan die met zijn tong/lippen door de lege voerbak ging, ieeeeeee ieeeee hoorde je dan steeds, vreselijk irritant.

AnnetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 12:54

Mijn pony schud met haar hoofd heen en weer en klappert op die manier met haar lippen. Heb het idee dat zij het wel een beetje uit spanning doet. Als ik haar invlecht voor een wedstrijd of als ik haar poets terwijl ik de trailer heb klaargezet doet ze het meestal. Soms ook met opzadelen.

lukalisaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 12:56

Majolen schreef:
klappen met lip doet mijn merrie alleen als ze met de bal aan het spelen is, dus is denk ik spelen/ontspanning

lukalisaaax schreef:

Wordt dat nog ongelooflijk irritant na een tijdje?
Ik heb met mijn paard naast een paard gestaan die met zijn tong/lippen door de lege voerbak ging, ieeeeeee ieeeee hoorde je dan steeds, vreselijk irritant.

Nee hoor ik heb dr geen last van ! Ik vind het alleen grappig klinken :p en ze doet het niet de hele tijd.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:28

Die van mij doet zijn toch naar buiten en klappert er dan met zijn lippen op :+ rare beesten zijn het toch... :D

Oase4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:54

De mijne doet t ook. Vaak als hij aandacht wil maar ook als hij een beetje staat te klieren.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:57

paard verveelt zich en gaat klapperen om juist ontspanning op te wekken....endorfines
hang eventueel een hooinet neer zodat hij wat te doen heeft?

doe ik wel,als ik aan het poetsen ben eet mijn pony hooi,heeft hij wat te doen en ik ook :j

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 01:10

ellepel schreef:
paard verveelt zich en gaat klapperen om juist ontspanning op te wekken....endorfines
hang eventueel een hooinet neer zodat hij wat te doen heeft?

doe ik wel,als ik aan het poetsen ben eet mijn pony hooi,heeft hij wat te doen en ik ook :j

Deze haflinger heeft heeeel veel overgewicht, het laatste wat ik zal doen is hem meer te eten geven..
Hij doet het ook met rijden, maar als ik rij vraag ik opzich wel veel van hem en zorg ik dat hij zijn aandacht erbij houdt. Lijkt mij niet dat hij zich dan kan vervelen? :P

zamira16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 03:56

haha mijn paardje doet het ook. ik heb ook geen idee waarom, maar het ziet er wel komisch uit :P

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 10:30

Het is een stukje spanning, haflinger staat niet waar hij wil staan en heeft ook niets te doen. Je hebt hem ook aan 2 touwen staan, als je hem aan één touw zet gaat hij zeker draaien en niet klapperen?

Bij dat vosje zou ik toch eens heel kritisch gaan kijken naar het stalmanagement, dat gaat al aardig richting luchtzuigen.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 10:38

Waratje schreef:
Het is een stukje spanning, haflinger staat niet waar hij wil staan en heeft ook niets te doen. Je hebt hem ook aan 2 touwen staan, als je hem aan één touw zet gaat hij zeker draaien en niet klapperen?

Bij dat vosje zou ik toch eens heel kritisch gaan kijken naar het stalmanagement, dat gaat al aardig richting luchtzuigen.

Nee hoor, hij staat vrijwel altijd op rust op de poetsplaats (nooit aan het drammen of draaien eigenlijk) en zou bij wijze van nog blijven staan als ik hem niet vast zou zetten. (ik zet hem overigens altijd aan 1 touw, dit filmpje komt van de eigenaresse)
Hij doet dit ook wel eens als ik hem aan het poetsen ben en hij rustig met z'n hoofd naar beneden staat :j

SerenePeace

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 15:14

Ja, hier nog zo'n haflinger!
Alleen zij doet het langzamer, tijdens het poetsen en als ze een vinger tussen d'r lippen te pakken krijgt. :')
Dan heb je geklapper op je vinger, heel gek haha.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 15:16

TS, ik vind het er ontzettend grappig uit zien :o

Mijn vp doet het ook wel, alleen dan in veéél mindere mate, en minder snel!

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 15:17

Die van mijne klappert ook met de onderlip maar niet zo snel als die van jouwe.

Bij mij lijkt het meer dat ze dan probeert te zeggen, laat mij los ik wil zelf de wei in rennen meestal springt ze ervan door.

Dit gedrag toont ze gelukkig niet als ze met hasltertouw wordt begeleid dan kent zij haar plek wel of wanneer er hard tegen haar wordt geschreeuwd dat ze niet ervandoor mag gaan.