Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

kanniet schreef:Pluttersput schreef:Doen ze dit naar een ander paard? Krijgt hij direct een lel terug, maar dan is het ook goed.
Óf het andere paard gaat mee spelen......
Pluttersput schreef:Haatdragend heb ik het ook niet over. Maar een bokkend veulen krijgt in een kudde gewoon ook een mep of een knauw, als hij een grens overschrijdt. Ik heb het nergens over haten
marjan1991 schreef:misschien moet het veulen nog wennen aan de omgeving? Staat de moeder er nog bij?
kanniet schreef:Je kan hem wel schoppen, maar is het eerlijk t.o.v. het paardje dat hij nooit kan en mag spelen met soortgenoten? Frustraties schop je er niet uit, die schop je er in. Eerst zorgen voor een goede leefomgeving, dat maakt het opvoeden ook meteen gemakkelijker.

UniqueNevada schreef:bij jongen paarden moet je gelijk heel streng zijn (niet slaan enzo) en dat moet veral bij een hengst! die kunnen anders erg gevaarlijk worden. misschien heeft hij dat bokken door spellen met de geit want ik had ooit een shet die bij een geit heeft gestaan voor die bij mij stond en die koud nu net als een geit en heeft daar soms meer trekjes van! dus een soortgenoot is wel erg handig!
Ligt aan het karakter, niet aan het geslagt 
). Als het zo erg word kun je een zweep(je) meenemen 
GamblersCup schreef:Pony bij een soortgenootje zetten en heel snel! Laten castreren en opvoeden die handel.