Als ik bij mijn pony kuil in een hooinet doe, en ernaast op de grond leg. Eet ie eerst het hooinet leeg en gaat daarna de grond pas leegeten wat imo gemakkelijker is
Hebben jullie paarden ook van die aparte dingen?
Koper
Geplaatst: 13-07-12 20:39
Dat is niet apart, paarden vinden het leuker om sprietjes uit een net te peuteren. Dat jij dat apart vindt is jouw mensenlogica.
Als mijn leasepony op stal staat, staat ze op stro. Dan krijgt ze er hooi/kuil bij. Als ze dat dan net krijgt eet ze 2 hapjes en gaat ze eerst stro eten
Ik heb ook een lease paard ik zet hem met poetsen en zadelen altijd op de wasplaats. Op het moment dat ik het halster af doe om zijn hoofdstel om te doen hij zet altijd een stapje naar voren naar mij toe. Waarom geen idee ik denk dat ze hem dit hebben aangeleerd bij vorige eigenaren of is het dominantie?
Ik ben daar nog niet uit maar hij doet het altijd.
mijn pony's waren een keer ontsnapt (1haf 2shet 1minishet). wij gaan dus op de dijk staan en leggen hooi neer. komen ze aan gerend stoppen ze om het hooi te eten... waarom gaan ze hooi eten op een dijk met gras
Mijn verzorgpaard geeft altijd aan waar hij kriebel heeft. Vooral als het een lastig plekje is, gaat hij met z'n neus er naar wijzen. En als ik dan net niet op het goede plekje kirebel gaat hij naar voren of naar achter lopen, net zo lang tot ik precies het goede plekje heb.