Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:of als hij inde buurt is of dichtbijgenoeg een halster touw om zijn nek gooien dan ontsnapt hij niet meer (=
Tigra_ schreef:Heb je al weleens geprobeerd om niet gericht naar het paard toe te lopen maar met boog er om heen, en dan rustig naar het paard lopen dus niet direct z'n richtig op te lopen, of ooit weleens geprobeerd naar hem toe te gaan op het moment dat hij van je vandaan wil gaan maar nog voor dat hij de pas kan maken, omdraaien of stil gaan staan, blijft hij dan weer staan, weer paar passen naar hem toe, en zo verder tot je er bent.Citaat:of als hij inde buurt is of dichtbijgenoeg een halster touw om zijn nek gooien dan ontsnapt hij niet meer (=
En in het slechte geval laat je hem schrikken en sleept hij jouw van schrik door de wei lijkt me niet heel handig, of je moet hem als nog loslaten, met als mogelijk gevolg dat hij helemaal niet meer wil komen.
Living_Arts schreef:Ik denk dat je het paard het best eerst kan laten ontspannen door even wat eten mee te nemen (appel of peen ofzo) en dan rustig aan het halstertouw om de nek doen. Belangrijkste is denk ik met rust benaderen. Als jij gelijk in een keer aan de slag wil kan dat paard dan als onprettig ervaren. Eerst contact leggen dus.
Succes ermee, hoe je het ook doet. Komt goed
sammy1 schreef:er is echt nikis erger dan als een paard zich niet laat vangen,ik heb een merrie gehad die dat altijd deed,mijn jonge ruin heeft dat overgenomen en heeft dat nu al mijn vier paarden aangeleerd,wij nemen een schrikdraad mee en jagen hem de hoek in en daar spannen we het touw en kunnen ze dan 1 voor 1 zo pakken.
sammy1 schreef:er is echt nikis erger dan als een paard zich niet laat vangen,ik heb een merrie gehad die dat altijd deed,mijn jonge ruin heeft dat overgenomen en heeft dat nu al mijn vier paarden aangeleerd,wij nemen een schrikdraad mee en jagen hem de hoek in en daar spannen we het touw en kunnen ze dan 1 voor 1 zo pakken.