Ik heb een vraagje en ik heb de zoek functie wel gebruikt, maar ik kon niet precies vinden wat ik zocht. Sorry als er al zo'n topic is dus!
Ik heb namelijk een paar maanden een nieuw paard nu, en dat paard trapt dus. In het begin kon je haar niet aanraken op haar volledige achterkant, en staart was zeker een probleem. Maar dat gaat nu prima, het aanraken van de staart (en uitpluizen), en het aanraken en poetsen tot de hak is ook geen probleem meer.
Maar daar onder kan/durf ik haar niet aanraken. En dus ook geen hoeven uitkrabben...
Ik kon er in het begin wel bij, af en toe trok ze haar hoef op, maar op een dag was ik net heel voorzichtig bij haar hak bezig en opeens gebeurde er iets voor haar waar ze van schrok. Toen heeft ze me een flinke trap boven mijn knie gegeven waar ik flink van geschrokken ben. Het leek meer een reflex, maar het was zeker een gerichte trap.
Meteen heeft ze een schop gekregen van iemand die er vlak naast stond.
Sinds toen ben ik wel weer door gegaan met het aanraken van haar hele been, en ik kan haar wel heel voorzichtig aanraken tot de kogel ongeveer, verder heb ik nog niet geprobeerd. Maar ik vertrouw het zeker niet helemaal.
Ik vraag me af of iemand tips voor mij heeft om haar toch te leren haar benen op te tillen, en dan zonder trappen
want hoewel het al een stuk beter is, zó gaat het niet.Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Denk dat als het daar goed bij gaat dat jij dan ook het vertrouwen hebt om ze zelf op te tillen.