Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
En toen ze weer eens achter me aan kwam in het land, ben ik schreeuwend en met een touw zwaaiend achter háár aangegaan.
Daarna geen problemen meer gehad
max66 schreef:het vervelende is ook dat ik door haar gedrag steeds onzekerder wordt en dit vast ook uitstraal... Hoe kan ik hier mee omgaan dan? Hoe kan ik wat zelfverzekerder overkomen of me zelfverzekerder gaan voelen?

Dees schreef:Nou, daar heb je exact de reden te pakken waarom je nieuwe paard een gedragsverandering ondergaat

max66 schreef:[naam verwijderd] schreef:Nou, daar heb je exact de reden te pakken waarom je nieuwe paard een gedragsverandering ondergaat
Dit is niet helemaal waar, in de eerste 1,5 week was ik helemaal niet onzeker, merrie was toen ook harstikke braaf. Ik werd pas onzeker toen ze begon te klieren. Dus het klieren was er eerst, toen de onzekerheid pas. Haar verandering kan dus niet door mijn onzekerheid gekomen zijn

max66 schreef:Ik bedoel, het paard was van een 18 jarige meisje wat er op reedt vanaf haar 14de... Het moet dan toch een braaf paard zijn, als zij er mee omging en mee reedt in de verenigingslessen enzo..
.
Bo_Cassey schreef:mss lees ik eroverheen, maar wat voor brok geef je?
Je niet weg laten duwen, ze mag nooit jouw ruimte opeisen. Iemand met ervaring kan laten zien hoe jij je ruimte opeist. Als je niemand in de buurt hebt, zoek op youtube! Het barst van de grondwerk-filmpjes. Als je iets intoetst als dominant paard, eventueel in het Engels, dan kom je er wel hoor!