Paarden uit de wei halen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

thirteenn

Paarden uit de wei halen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 16:44

ik ga binnenkort op kamp en dat is dan met +-30 mensen incl. ik.
De paarden gaan dan allemaal in 1 weiland (alle paarden en pony's van de kampgangers) Dus iedere ochtend gaan we met zijn allen de paarden de wei uithalen tegelijk. Eerlijk gezegd vind ik dat dood eng.. stel dat er een schrikt dan schrikken ze allemaal etc.

Hoe zorg ik er voor dat ik minder bang ben? :')

Eenmaal uit de wei vind ik het niet eng meer, alleen het in de wei zetten en het pakken om uit de wei te gaan.

Kitsolu

Re: Paarden uit de wei halen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 16:48

30 paarden die elkaar allemaal niet kennen gaan gelijk bij elkaar in de wei? Of zijn het paarden van die accomodatie zelf?

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 16:50

Nee zijn gewoon paarden van de manege zelf:P dat gebeurt gewoon ieder jaar dat ze bij elkaar gaan als ze gebruikt worden voor een kamp week, maar ik vind het maar eng.
(iemand heeft mij ooit geleerd dat als je bang bent tijdens het rijden je een liedje moet zingen in je hoofd, daardoor ontspan jij en daardoor weer het paard) xd

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 16:52

Als het paarden zijn die elkaar allemaal kennen zou ik me niet zo druk maken.

Kijk eerst eens hoe jouw aangewezen paard zich gedraagd, is hij druk, is hij rustig? Als hij druk is, houd hem dan ietsje korter (wel ontspannen blijven). En als je ze loslaat terug in de wei, ga dan met je rug richting de heining staan en zorg dat je paard met zijn neus naar je toe gedraaid is, mocht hij dan weg willen schieten, dan word je niet ondergewalst.

Verder zou ik me niet zo druk maken, heb vertrouwen in de mensen die zeggen dat het wel kan :) Anders zouden ze het je niet laten doen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 16:55

Het is ook niet zo, dat als er 1 schrikt, dat ze allemaal schrikken. Misschien een paar paarden in de buurt van het schrikkende paard en zelfs die zullen eerst even kijken wat er aan de hand is.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 17:00

Ja, ik weet dat hij niets doet en vorig jaar schrokken alle paarden behalve die van mij. als ik hem terug zet heb ik mijn hand al op de knip en kan ik het meteen losmaken als ie gedraaid staat. Als ik em pak ga ik een beetje achteraan staan (wij gaan dan allemaal met zijn allen dicht bij elkaar op een klutje voor de poort wachten tot iedereen zijn paard heeft en wij dan mogen lopen. Zo voorkom ik (door achteraan aan de zijkant te gaan staan) dat als er wat gebeurt, de groep niet over mij heen walst) Het voelt voor mij alleen alsof je wacht op een uitslag van iets, ik wacht op het moment dat de poort eindelijk open mag xd

Ondanks dat ik dat allemaal blijf ik beetje gespannen.. :')

Dafness

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 17:58

Als ik iets spannend / eng vind denk ik aan wat erna gaat gebeuren. Je gaat in dit geval neem ik aan iets leuks met de pony doen probeer dan alleen maar daaraan te denken en niet aan de mogelijke dingen die er zouden kunnen gebeuren.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 22:26

@Dafness; goed idee! zal ik doen :3

Talithao

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 22:35

komt wel goed hoor. pony's schrikken niet snel bij dat soort plekken. daar wordt rekening meegehouden bij het kopen. anders zijn ze niet goed voor kinderen. en je moet ook wel wat durven als pony meisje hoor. succes en veel plezier

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 22:49

@:tahorselover; oke nou voel ik me een mietje :') Nee grapje:p ik durf het wel dat is het probleem niet ik ben alleen gespannen en dat vind ik een probleem :p

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 22:51

Ik praat het mezelf altijd aan als ik iets eng vind :')
Zo van:
rustig er is (nog) niks aan de hand
er gebeurt toch niks
deze paardjes zijn heel lief
de grasjes zijn toch interessanter
:+

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 22:53

@Sjors: haha zal ik ook doen :p Ik zal het alleen niet hardop doen. hahaha xd

the_titan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 01:17

waar ik aan dacht was persoonlijke ruimte opeisen, dat de paarden die je niet moet hebben uit je buurt blijven.
Dus door een of ander manier een ruimte rond je opeisen.

Een ranglagere gaat uit de weg voor een hogere.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 01:22

Loop anders samen met iemand,
en denk ondertussen aan hoe leuk je pony is.
en denk gewoon van * er gebeurd niks er is niks klaar*
en doe dan gewoon je ding :)

Talithao

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:54

mirthheee schreef:
@:tahorselover; oke nou voel ik me een mietje :') Nee grapje:p ik durf het wel dat is het probleem niet ik ben alleen gespannen en dat vind ik een probleem :p

ja je kan voor je de wei ingaat je even inbeelden dat je al op het paard zit ergens op een prachtige plek in uitgestrekte galop. je kan bedenken wat je gaat doen die dag :) dan krijg je er zo'n zin dat je al je zorgen vergeet :)