Het is nu al een tijdje aan de gang, mijn jongste paard zit met momenten de hele tijd m'n oudste paard (en soms ook de pony) te irriteren.
Meestal zit ze er dan gewoon de hele tijd achteraan te rennen en in de kont te bijten, net of ze mijn oudste paard de hele tijd zit te 'drijven' in een cirkel.
Nu de oudste is al haast tegen de 30, en die spieren zijn niet zo soepel meer en conditie heeft ze al helemaal niet dus die stond net echt te zweten.
De rangorde is vanaf dag 1 al bepaald, van zodra mijn nieuwe paard (jongste paard dus) de weide in kwam werd meteen duidelijk wie de baas was, wie het dominantste was. De andere 2 zijn echt doodsbang voor haar als zij naar hen toe loopt.
De andere 2 zitten ook steeds gezellig met elkaar te kroelen & zijn dikke vriendjes, en dan heb je de 'outsider', de jongste merrie, wat ik wel erg vind, maar ze is gewoon echt knorrig en dominant, zoals ik al zei, de andere 2 zijn bang voor haar, ze rennen voor haar weg.
Nu ben ik haar gedrag wel zat aan het worden omdat ze mijn oudste paard de hele tijd zit op te jutten, enkele weken geleden zelfs door de draad gejaagd waar gelukkig geen ongelukken van zijn gekomen !
Nu heb ik ze alweer op de paddock moeten zetten, staat ze dus alleen & kan ze de andere niet meer irriteren.
Ik heb ze veel liever samen staan, mijn vorige paard (ruin) heb ik altijd al alleen moeten zetten, ga ik nu mijn nieuwe paard ookal moeten afzonderen van de rest ?
Dan zouden ze gewoon gescheiden worden door een draad, nog steeds kunnen ze elkaar zien en contact hebben via het hoofd.
Wat dan wel weer raar (?) is, ze kunnen elkaar niet missen, nu niet zo erg in de mate van verlatingsangst. Maar wanneer ik ze op stal zet gaan ze 1 per 1, en als de andere dan langer achter blijven is er meteen gehinnik en paniek en zijn ze pas rustig als ze alle 3 op stal zijn.
Ik zou zeggen, ik vraag tips, iemand die ervaring heeft, maar ik weet niet of ik hier veel aan kan doen ?
Ik vraag dan vooral de mening van anderen & hopelijk mensen die hier al ervaring mee hebben gehad.