Graasmasker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Graasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 16:46

Hai bokkers!
Omdat onze merrie nogal gauw aankomt bij kleine hoeveelheden, hebben we een graasmasker aangeschaft Afbeelding .
In het begin lukte het nog redelijk met omdoen als we het rustig deden, soms deed ik in de korf brokjes of wat gras, zodat ze het wel in wou doen, maar tegenwoordig wordt ze al onrustig als ik het vast houd. Ofterwijl ik krijg het gewoon niet om :\
Weten jullie misschien trucjes hoe ik het omkrijg? Ik probeer afentoe te doen alsof het een bak met gras is , dan laat ik alleen het korfje zien en doe ik als ze eindelijk haar snoet erin heeft het overige om. Maar nu lukt dat ook niet echt meer...

Tips? Trucs? Alles is welkom :j

tamary

Re: Graasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:51

Krijgt ze het masker op een deel van de tijd om op de wei of gaat ze alleen met masker de wei op?

Jonkie (4 jaar) mag van mij alleen maar met masker grazen ivm niet dikker worden. Heeft ook paar dagen protest opgelevert, maar dan had hij gewoon pech. Geen masker = geen gras.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:40

Kan ze er wel door eten? Niet alle paarden zijn handig met dit model.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 13:01

Licht eraan hoeveel weiland ze krijg, wij verscharen vaak en als we op vakantie zijn, moet ze het ding wel om, wil ze gras eten.

Ze kan er wel mee eten, het gat is redelijk breed dus het gaat op best makkelijk.