hallo, ik heb samen met wat vriendinnen 9 verzorgpony's, ze staan allemaal bij elkaar in de wei. Ik en een vriendin wouden pas een pony uit de wei halen, de rest van pony's stond nog achterin. we waren net over de helft van de wei en dan begint de pony te drafen. Ik had haar vast aan een halstertouw en ik draai een rondje. Toen wou ze niet verderdraaien en draaide ze haar kont naar me toe. Het werd mij te gevaarlijk dus liet ik mijn touw los en galoppeerde de pony weg. Kan iemand mij helpen, (we hebben al geprobeerd de rest van de pony's ook naar voren te halen maar dat lukte niet.)
Tigra_
Geplaatst: 02-07-12 10:29
Zweepje meenemen zodat je met de zweep de kont van je af kan houden want dat is niet de bedoeling is het nu haar bedoeling om een trap te geven goed opletten tik geven voor de benen omhoog komen. Je moet dus zien te voorkomen dat er wat gebeurd, wat ik altijd doe als er zo'n situatie zou voordoen me elleboog in de hals zetten dan moeten ze het hoofd mijn richting opdraaien en kunnen ze hun kont niet naar mij draaien. Eventueel de zweep dus gebruiken mocht ze wel de kont draaien dat je ze daarmee op afstand houdt, gaat ze nu echt lopen dreigen zou ik tik geven, maar wel proberen vast te blijven houden anders heb je nog niets vast. En eventueel de eigenaar eens vragen om te helpen want het is wel gevaarlijk als je tussen 9 pony's loopt natuurlijk.
Zorg ervoor dat ze al niet kan beginnen met draven dmv je hand voor haar neus te houden of met je touwtje vor haar hofd te draaien. Als ze draaft ben je eigenlijk al te laat!