Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Als ze ineens de piste niet in wil, wil ze dus niet werken. Doet ze dit bij andere wel gewoon dan ga ik er vanuit dat ze jou gewoon aan het uitproberen is. Streng zijn dus. Desnoods een zweep tegen haar billen, maar lopen zal ze. Een paard van 1.75 dat geen leiding krijgt van zijn baasje kan gevaarlijk worden..
Nu, ze mag niet op de weide want ze heeft een wonde aan d'r schouder die zou kunnen ontsteken op de weide en ons andere 2 paarden zijn wel naar de weide..

naar de piste toe weer alles rustig, nog 1 keertje moeten tikken bij de ingang van de piste maar ze heeft niet zo lang geprotesteerd. Nu bij het rijden gaat ze wel nog steeds d'r hoofd in de lucht steken en schudden (ja geknik). Ik rijd d'r altijd weer mooi nageefelijk maar toch om de een of andere reden blijft ze het doen. Ook kan ze zich plots vastzetten in d'r mond, echt stijve nek en bit vast. Kan haar dan wel altijd weer losrijden maar snap gewoonweg niet waarom ze het doet.. Moet wel zeggen, naarmate ik langer reed ging het wel steeds beter, heb gegaloppeerd en ging echt super, mooi nageefelijk, mooi achterhandgebruik en niet geschud of zich vastgezet
Iemand nog tips voor tijdens het rijden?