Hallo,
Ik ben begonnen mijn fjordje te longeren.
we zijn nu een paar daagjes bezig, en ik begrijp ook zeker dat het natuurlijk moeilijk is om het longeren te begrijpen voor een jong fjordje die nog geen enkele kennis heeft van het longeren, en wat dat allemaal precies inhoud. Ik ben er achtegekomen dat ze het liefst gewoon achter de longeerzweep aan hobbelt. Net of ze dat gewoon super leuk vind. en als ik haar stil zet, en haar met de zweep langs de schouder beweeg, draait ze om, om de andere kant achter de zweep aan te hobbelen. Het 'Ho' zit er al redelijk in. Maar telkens als ze echt gang heeft en wat meer naar buiten gaat hangen, en ik wil dat ze stopt, en haar zachtjes naar me toe naar binnen haal, en dan op haar afloop, vind ze dat verschrikkelijk eng, en is mevrouw in no time weg, en rent als een gek de bak door met de longeerlijn achter zich aan, ze is een redelijk stevige fjord, dus.. ik kan haar gewoon dan niet houden. Hebben jullie hier misschienn ervaringen mee? verder gaat het al wel een stuk beter, en is ze gisteren 1x geschrokken, Maar ik vraag me dan af of ze dit uit speelgedrag doet of omdat ze het gewoon eng vind.
hebben jullie tips? dan zou ik ze graag willen horen ;D
Liefs,