Mijn 4 jarige kleuter stopt alles, maar dan ook allés in zijn mond.. van halstertouwen tot randen van flexibele emmer, randen van vaste voorbakken en speelgoed. Hij kauwt, bijt en likt erop. Zijn favo is een zacht lopende tuinslang en daar kan hij echt uren mee spelen als ik hem zijn gang laat gaan. Helaas combineerd hij het bijten / likken en gooien met de (flexibele) voeremmer ook met eten. Hij heeft erg de neiging om na een hap nog even de rand vast te pakken om dan de emmer van zich af en naar zich toe te schuiven / op te tillen. Nu is hij wel netjes opgevoed, hij pakt alleen opjecten die van hem zijn en geen mensen / kinderen bijv, maar vind het wel al te fijn als jij iets vast houd, zoals het touw waar hij dan op kan bijten. Ook zijn bit is hij blij mee want daar kan je heerlijk legaal op kauwen..
Hij is bij de tandarts geweest en alles is keurig. hij is klaar met wisselen (laatste buitensnijtand is op 3/4 met doorkomen, maar dat is het.
Nu weet ik niet of ik het moet zien als puberperiode of dat het de ontwikkeling is van iets luchtzuigerigs.. de reden dat ik dat denk is omdat hij het dus ook doet tijdens het eten, terwijl hij gek is op eten en dus neit 'treuzelt'. Aan de andere kant doet hij het ook niet extra bij een stress o.i.d. Een bezoek van de hoefsmid waar hij dus braaf meot stilstaan doet hij het dus niet extra / of uit stress maar vind hij het klooien met het halstertouw wel erg leuk..
Ik heb hem nog nooit daarwerkelijk zien zuigen.. en hij weet ook dat ik het niet goed vind en kijkt er dan ook heel schuldig bij als ik hem betrap..
Hij doet het voornamelijk als ik bijv weg loop om iets te pakken en tijdens het eten.
Graag zou ik het advies willen van mensen die echt een luchtzuig-ontwikkeling met hun paard hebben doorgemaakt..
bvd!
. Vorige Haf moest ook alles vastpakken wat ie te pakken kon krijgen, daar was echt niets veilig bij. In de 12 jaar dat hij bij ons was heeft hij nooit luchtzuigen ontwikkeld of iets wat daar op lijkt