Revalideren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

michelle___

Revalideren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 23:24

Sinds begin juni mag ik weer langzaam (maar zeker) gaan opbouwen met m'n paard.
Ze is zo goed als blessure-loos, maar het blijft natuurlijk een gevoelige plek, haar knie.

Maargoed, ik reed me paard altijd met zweep en soms deed ik er een spoortje bij.
Maar omdat ze nu zolang stil heeft gestaan is ze onwijs werkwillig geworden, dat was ze al, maar ze was eigenlijk liever lui dan moe.
Nu hoef ik slecht me kuiten aan te leggen of we marcheren de bank rond. Ik heb mijn zweep en sporen vaarwel gezegd en begin met een schone lij.

Sommige op stal kijken mij echt aan van: "What? Waar begin je mee :') !?" maar tot nu toe gaat het alleen maar god! Ben benieuwd als ik over 3 weken weer een stukje mag draven. :)

Op dit moment is het een vette vleesprop met een paar kilo's te veel, en dr nek lijkt wel een regenboog... Maar daar knutselen we nog wel aan:
Afbeelding

Zijn er nog meer mensen die zoals mij een soortvan overnieuw begonnen zijn met hun paard na een blessurestop, en wat is jullie ervaring?

Dabo

Re: Revalideren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 23:31

Ja, wij wel.. ook aan het revalideren. Met een rug/schouderblessure. Wij mogen alleen maar joggen.
Daar heb ik ook mijn zweep en sporen niet meer voor nodig! haha.
Niks van je stalgenootjes aantrekken, voor mij soms best moeilijk, omdat mijn merrie nog echt niet 100% zuiver loopt, maar gewoon lekker doen wat je doen moet. :)
Veel sterkte met de revalidatie!

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 23:33

Ook opnieuw begonnen na rugblessure. Nieuw zadel, nieuwe manier van rijden, HEERLIJK!! Het aller moeilijkste was voorkomen dat ik zelf weer in de oude rituelen terug viel... Jammer van de aanleiding, maar heerlijk om een tweede kans te krijgen.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:23

Fem_daf schreef:
Ook opnieuw begonnen na rugblessure. Nieuw zadel, nieuwe manier van rijden, HEERLIJK!! Het aller moeilijkste was voorkomen dat ik zelf weer in de oude rituelen terug viel... Jammer van de aanleiding, maar heerlijk om een tweede kans te krijgen.

Oh dat is heel herkenbaar.. het NIET moeten terugvallen in oude (en slechte!) gewoontes... en daar had ik er toch nog wel een paar van. ;(
Maar een mens is nooit te oud om te leren he? (zeg ik op m'n 48ste)

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 23:35

Fem_daf schreef:

Ik had vandaag toch bijna een zweep erbij gepakt.
Gelukkig heb ik hele lange teugels en heb ik daar maar een creatief tikje mee gegeven, en tegelijk mij stem gebruikt.
Na twee keer snapte ze de hint. :))

lieke123492

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:56

revalideren van de Rhino, heel veel balkjes lopen, en in het begin maar weinig overgangen en proberen om geen al te vermoeiende oefeningen te doen.