) een schat van een pony!We hebben een hoop meegemaakt samen (qua ziektes/blessures) wat onze band beresterk heeft gemaakt!
Maar sinds een paar dagen is er iets met hem,, heb alleen geen flauw idee wat!
Dinsdag kwam ik op stal, en vond hem in een hoekje aan met zn billen naar de stal deur.Daar slaapt hij altijd dus nog niks raars!Dus ik begroet hem, hij draait zn hoofd, zn neusgaten worden groot en draait zn hoofd weer terug. Vond het vreemd want hij komt altijd meteen naar me toe.. Maar goed, ik mn spullen gehaald, kom terug en zie geen neusje boven de staldeur! En hij kijkt altijd als ik er aan kom!
Dus ik doe z'n stal deur open, loop naar hem toe en hij loopt weg?
Paar keer geprobeerd maar hij bleef angstig weg lopen..
Toen de stal uitgelopen en zn deur open gezet. Uiteindelijk kwam hij naar de deur en kon z'n halster (nog ietwat angstig) om doen. Neem hem uit stal, loop een stukje, hij loopt netjes en relaxd mee, kan m gewoon aaien. Niks aan de hand.
Dus zet hem in de paddock en ga uitmesten. Normaal loopt hij n beetje rond, gaat rollen en kijkt regelmatig wat ik aan het doen ben. Dit keer, keek hij dus niet!
Na het mesten loop in de paddock in, wil hem aanhalen en hij rent weg!
Ook weer angstig! Snapte er helemaal niks van! Hij is nooit bang, zeker niet voor mij. Kan alles met hem doen, hij vertrouwd me volkomen! (iig, dat deed hij..)
Dus ben een beetje gaan grondwerken, en uiteindelijk kwam hij naar me toe. Kon hem ondanks dat hij los stond gewoon weer aaien, overal aanraken en zo mee nemen. Niks meer aan de hand! Nog een tijdje gewandeld en gepoetst. In stal gezet, stal in gegaan, pony er weer uit gehaald, ging allemaal prima.
Dus dacht agg hij had misschien een rot dag.. Kan altijd! (al zou t de eerste zijn in 2 jaar)
Gister weer naar stal, hij stond weer ouderwets met zn neusje bij de staldeur op me te wachten, halster omdoen was nog iets angstig, maar hij bleef staan was niks aan de hand. lekker gepoetst en gelongeerd. Alles ging prima! Dus ik opgelucht, het was dus echt een rot dag!
tot vandaag.. Wil hem uit z'n stal halen, rent weer van me weg en rent dit keer de stal uit! Hij rende gelukkig de paddock in, waar ik hem met toch wat moeite weer heb kunnen vangen.
Dus ik maakte me gelijk zorgen weer natuurlijk.. Daarna gepoetst, gewandeld alles helemaal oke. Daarna op stal ook weer, kreeg zelfs n dikke lebber van hem

Maar toch maak ik me zorgen..Dit gedrag is echt niks voor hem! Het lijkt ook alleen in t begin te zijn, het is na een tijdje gewoon over en dan is alles weer goed.
Heb hem gechecked op wondjes maar er was niks, temperatuur is prima, hij glanst lekker, spieren gechecked, geeft niet aan dat hij pijn heeft, benen zijn oke. Als hij op het land staat of in de paddock kijkt hij lekker om zich heen. Kortom, lichamelijk lijkt er niks aan de hand te zijn! Met longeren gister was hij ook lekker vrolijk een voorwaarts.
Dus een beetje rond gevraagd of iemand toevallig iets raars heeft gezien ofzo.. Maar niemand heeft wat gezien. Ik snap er echt niks van.. En maak me ook echt zorgen! Dit is niks voor hem!
Iemand enig idee waar hij last van zou kunnen hebben? Of zal hij toch gewoon net niet lekker in z'n vel zitten? Iemand die zoiets als dit heeft meegemaakt misschien?
Heb nog nooit zoiets als dit meegemaakt bij hem..

Ja hij laat regelmatig zien dat het een mannetje is! Ja kan me ook niet voorstellen dat het zoiets zal zijn, hij is echt niet snel onder de indruk van andere beesten.. Staat ook al bijna heel z'n leven daar op stal, dus heeft elke kat/rat/muis onderhand wel gezien
Was ook bang voor koliek, want dat heeft hij vorig jaar ook gehad, maar alles komt er nog netjes uit, en z'n darmen klonken gelukkig ook goed! Hij is ook heel niet gevoelig op z'n buik ofzo.