Frustratie!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vrouw2014

Frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 18:08

Hoi,

Sinds vrijdag hebben we er een paard bij en zijn we met het paard dat we al hadden verhuisd naar
een nieuwe stal.

Het paard dat we al 7 jaar hebben heeft altijd in een groep gestaan en s avonds op stal, het nieuwe paard heeft altijd alleen gestaan. Sinds vrijdag avond staan ze naarst elkaar op stal en in de wei (met een lijntje er nog tussen) maar ze zijn ook gelijk on afscheidelijk...met alle gevolgen van dien :(

Het nieuwe paad gaat helemaal uit ze dak in de stal van graven tot steigeren. Hij is ook al over de staldeur gekomen dus daar hebben we het ruif van dicht gedaan. Alleen helaas meneer kan als hij
op ze achterbenen staat over de bovenkant van de stal heen kijken.
(dit doet hij als we met het andere paard gaan rijden of nog in het land laten staan)

Het oude paard vind het alleen op stal ook niet meer leuk en gaat staan dansen in ze stal. Vandaag toen ik net in de rijbak stond om hem te longeren liep die me zo omver omdat hij zo geconcentreerd zat te luisteren naar het gillende nieuwe paard (die overgens wel rustig is zijn weitje staat op het hinneken na dan)

(Ze staan alleen maar even op stal om gepoets te worden)

Nu heb ik dus 2 ""onhandelbare" paarden... baal er echt ontzettend van en heb er op deze manier
ook geen plezier meer in.

Zelf denk ik dat als ze eenmaal in een groep staan dat het drama over is..en dat het voor beide en vooral voor het nieuwe paard wennen is...die ziet nu in eene allemaal paarden!
(ik heb ze nog even uitelkaar vanwege de paardenvierdaagse, wil het oude paard graag wond vrij mee nemen ;) )

Heeft iemand tips of is het gewoon een kwestie van pech ze moeten gewoon wennen en uiteindelijk worden ze wel rustiger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 18:13

Naar mijn idee zal het wennen zijn en wordt het vele malen minder wanneer de paarden in een groep staan.

Vrouw2014

Re: Frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 18:14

Het is helaas nog een beginnende pensionstal..met nu al veeleisende mensen...ik ben niet zo moeilijk de paarden moeten gewoon in een groep! Dus kan helaas nog niet zo veel, er is nog 1 ruin die er eventueel bij kan. Maar goed dan word het klitte misschien wel minder..

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:41

Geef ze de tijd, beide paarden zijn verhuisd. Ze hebben de tijd nodig om te wennen. Eenmaal gewend, zal het vast beter gaan.
Succes in ieder geval.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 00:19

Mijn ervaring is dat het nooit beter gaat. Sorry voor mijn mededeling! :(:) Het kan natuurlijk wel hoor, maar bij mij zijn de paarden er nooit aangewend geraakt. Zelf het uitbreiden van de kudden heeft niet geholpen. Twee van mijn paarden zijn echt aan elkaar geplakt als jut & jul.

Ik snap je helemaal, ik baal er ook van. Helemaal omdat één van de twee mijn 28 jarige is en dan heb je natuurlijk liever dat die zich een beetje rustig houdt. Ook de ander naait zichzelf helemaal op en komt zeiknat zijn stal uit, na 10 minuten al.

Maar hopelijk is het bij jou te wijten aan verhuis-stress. Veel geluk!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 00:25

Je oude paard voelt zich wegens nieuwe plek onzeker en hecht zich aan het enige waar 'ie zich aan kan hechten... : je nieuwe paard. Je nieuwe paard is misschien nog niet helemaal stalmak, maar da's een ander probleem, heeft in elk geval een nieuw baasje en ook nieuwe soortgenoten.
Ik hoop voor je dat je het naar die vierdaagse toe gaat redden om ze in een groep te krijgen. Aan de andere kant, ben jij degene die het leven van deze 2 dieren overhoop heeft gegooid, en dat jij er dan nu dus minder plezier aan beleeft snap ik, maar is niet veel meer dan een logische consequentie van de keuzes die jij voor de paarden hebt gemaakt. Evengoed sterkte ermee

Rozenkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 01:11

Herkenbaar... Heb dit probleem ook. Ik heb mijn nieuwe paard sind 2 maanden. Het andere paard heb ik nu 2 jaar. We zijn verhuisd naar een andere stal en ze zijn onafscheidelijk... Ik word er gek van. Ik kan de een niet Longeren zonder de ander ze loopt me gewoon omver. De paarden staan 24u buiten op de kudde. Als ik mijn 'nieuwe' paard binnen op de poetsplaats zet hangt ze zich zelf op aan de touwen als ze mijn andere paard niet ziet drama dus. Ik heb geen idee hoe ik dit het beste op kan lossen. Ik dacht in het begin ook ach kwestie van tijd draait wel bij. Maar helaas t lijkt wel steeds erger te worden. Het enige dat ik je kan aanraden (niet om reclame te maken). Neem eens een grondlesje bij clarissa roelands. Ik heb r voor al mijn 'problemen' ingeschakeld en ook nu weer. Ik heb haar ten einde raad opgebeld en ze komt gelukkig donderdag. Haar woorden: meid, maak je niet druk komt allemaal goed! En Tja ik weet eigenlijk zeker dat ze gelijk heeft.. dit heeft ze me tot nu toe nog steeds bewezen. Dus hopelijk komen we er ook nu weer uit..

Succes met je paardjes en mocht je geïnteresseerd zijn wil ik je best nog laten weten hoe het donderdag gegaan is.

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 20:14

Ik heb hier ook nogal problemen mee, 1 paardje is weg andere word onhandelbaar!
Mynn vriending gaat met de ene weg, ik ga bezig met de andere.
Nou ik word gewoon omvergelopen!
Niet normaal! Je kunt um dan wel terug duwen maar geen effect!
&&Dat hinniken dan, ik word er helemaal gek van, hij hinnikt niet lief&schattig maar wild&hard&onbeheerst!
Verschrikkelijk, ik heb er tot nu toe geen oplossing voor...

xvanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 20:16

Wennen kan soms wel 3 maanden duren, maar dit is natuurlijk
Niet leuk meer ..

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 13:10

Even een up-date :)
Vorige week zijn we terug gekomen en is er een paardje bijgekomen in het "groepje" ze staan nu met ze drieeen en het super! Kan ze gewoon om en om de wei uithalen en rijden. Jammer voor paard nummer 3...die is alleen goed als 1 van de 2 weg is :p Hinniken doet het hij ook minder...maar doet het nog af en toe en natuurlijk vol in je oren. Hij was ook aan de hand onhandelbaar, maar hij is nu fijner aan de hand als ons oude paard :) alleen op stal is nog steeds geen succes...daar kan ik mee leven..poets hem aan het hek buiten..hij ziet hem niet maar staat toch buiten en niet opgesloten.