Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Pentax schreef:Paarden zijn echt geen zachtaardige wezens hoor haha. Met die instelling lig je in het ziekenhuis bij het verkeerde paard.
Verder ben je gewoon de verkeerde mensen tegen gekomen denk ik.
Maritje1991 schreef:Pentax schreef:Paarden zijn echt geen zachtaardige wezens hoor haha. Met die instelling lig je in het ziekenhuis bij het verkeerde paard.
Zoals jij dus?(zulke opmerkingen is precies wat ik bedoel) en de rest van bokt?
Paarden zijn niet gewelddadig van zichzelf hoor.
Net als dat mijn pony soms ook wel eens geen zin heeft. Maar het komt altijd weer goed tussen ons.Maritje1991 schreef:Pentax schreef:Paarden zijn echt geen zachtaardige wezens hoor haha. Met die instelling lig je in het ziekenhuis bij het verkeerde paard.
Zoals jij dus?(zulke opmerkingen is precies wat ik bedoel) en de rest van bokt?
Paarden zijn niet gewelddadig van zichzelf hoor.

nine1987 schreef:Heb geen seconde gezegd dat ik het niet aankon..
Wel dat ik zo'n ding op buitenrit zie als noodrem en dus een extra stukje veiligheid voor mij en eventueel anderen..
Ik kon mijn paard toen nog niet zo lang en wist dus niet wat ze ging/kon doen..
Dit weet ik nu wel, dus ook niet meer nodig..
nine1987 schreef:De reden waarom mijn paard niet op mij let, doet er niet toe..
Paardlief staat 15 uur per dag in de kudde op de wei te spelen en te eten..
De tijd die ze moet werken, vind ik dat ik mag verwachten dat ze bij de les is.. (Hier heb ik het over bakwerk, buiten is wat anders, hier hebben ze 100.000 verschillende indrukken en mag ze zeer zeker kijken van mij..)
En zeker moet eraan gewerkt worden IN HET BEGIN, maar als ze weet dat ze stil moet staan, accepteer ik het niet al ze wegloopt en zet ik haar dudelijk terug op de plaats..
Zodra je een vinger geeft, neemt ze je hele hand, aangezien ze verdomd goed weet wat wel en niet mag..
Maritje1991 schreef:nine1987 schreef:Heb geen seconde gezegd dat ik het niet aankon..
Wel dat ik zo'n ding op buitenrit zie als noodrem en dus een extra stukje veiligheid voor mij en eventueel anderen..
Ik kon mijn paard toen nog niet zo lang en wist dus niet wat ze ging/kon doen..
Dit weet ik nu wel, dus ook niet meer nodig..
Dat mag jij vinden.
Ik vind gewoon dat het niet nodig hoeft te zijn mits je er genoeg tijd en energie in steekt.
Waarom zou een slof dan veiliger zijn? Wat voor inwerking heeft het op het paard? Voelt het paard zich ook veiliger met een slof?
Of heeft het een scherpere inwerking waardoor het pijn doet en hij niet verder kan?
Dit zijn gewoon oprechte vragen. Geen aanval.
Maritje1991 schreef:Kijk Nina, bekijk jij het vanuit het paard?
Waarom let je paard niet op jou? Is er iets spannends in de omgeving?
Het is zo makkelijk om te zeggen dat het paard maar moet.
Ik verwacht ook dat mijn paard stil staat met zadelen. Maar wanneer ze dit niet KAN, werk ik daar eerst aan.
DAT is mijn punt.
EDIT: Mijn paard staat ook 's nachts op stal in de winter. Ik zeg nergens dat de mens dan een monster is
Maar, als mijn paard dus wel gaan rennen in de weide, haal ik haar er dus niet uit. Want ik weet dat ze het nodig heeft
Maar in mijn visie behandelen mensen paarden teveel als medemensen.