ik ben bezig met een 2 jarige hengst die nog nooit in handen is geweest, geen halster heeft omgehad etc. hij staat op stal en komt elke dag even in de binnenbak en tot voor kort was dat met een leeftijdsgenoot, maar die takelt hem nogal toe en nu gaan ze apart. zodra hij wat handelbaarder is, komt hij naar mijn stal en dan kan ik nog intensiever met hem aan de gang gaan. ik bedoel niet zadelmak maken maar handtam en vertrouwen kweken en zien dat hij de gewone dingen leert die een 2 jarig paard normaal meemaakt zeg maar. de bedoeling is dat hij naar de hengstenkeuring gaat vd winter, nou dat wordt nog een hele klus natuurlijk met zo'n verwilderd dier
ik vraag me af of er bokkers zijn die ervaring hebben met zulke wilde dieren en hoe ze het hebben aangepakt. ik ga nu bij hem in de stal en kan dicht bij hem komen vooral als hij eet, kan hem onder de kin kriebelen en op zn schoft inmiddels. hij begint het wel gezellig te vinden maar is nog oh zo schrikkig en voorzichtig
toch is hij nieuwsgierig en komt telkens terug en dat is een goed teken denk ik
het zou fijn zijn als hij mensen leert vertrouwen en daardoor een leuker leven kan krijgen zoals naar buiten straks en uiteindelijk als hij oud genoeg is ingereden kan worden want hij lijkt wel veel belovend
tis een Apache X Coctail en zwart
groetjes deess
zo zonde, zn kameraadje is hetzelfde behandeld maar heel anders, die heeft wel vertrouwen en kun je gewoon pakken. denk dat hij van nature gewoon wat angstiger was en misschien ook wel een wat afstandelijkere moeder had..
maar zonder halster en geen cirkel beschikbaar tja dan duurt het zo lang..heb enorm veel geduld en doorzettingsvermogen hoor,en wil het graag op vertrouwen doen