Leerzame documentaires Natuurlijk gedrag?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mischa

Leerzame documentaires Natuurlijk gedrag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 13:55

Hallo Bokkers,

Na al wat boeken die ik gepasseerd heb zou ik graag wat extra ondersteuning via beeldmateriaal willen krijgen, namelijk over het natuurlijke gedrag van paarden. Ik ken al wel wat documentaires van de BBC maar vraag me af of jullie misschien nog een goede tip voor mij hebben? Het hoeft niet alleen en al over wilde paarden te gaan, het mag natuurlijk ook een documentaire zijn die gebaseerd is op het gedomesticeerde paard, zolang de rode draad ligt bij het natuurlijke gedrag.
Ik hoor het graag :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:03

kijk even op youtube!
staat echt vol met allerlei filmpjes over van alles en nog wat over en met paarden.
:j

gewoon intypen: horse behaviour
dan vind je wel wat

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 15:20

Bedankt voor je snelle reactie :) ik kijk met ook veel van youtube inderdaad. Staan zeker interessante zaken op, maar ben daarnaast opzoek naar documentaire's, die nog wat meer aansluiting geven op de geschreven informatie, om meer beeldvorming te krijgen zeg maar :) misschien bestaan er verder ook geen documentaire's over hoor, maar denk er zijn altijd mensen die meer weten dan ik ;)

_Marjoo_

Re: Leerzame documentaires Natuurlijk gedrag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 18:54

Hoi hoi, ik ben op dit moment de dvd's van Parelli aan het kijken. Misschien niet helemaal over wilde paarden, maar het gaat wel over paardengedrag en hoe paarden zich van nature gedragen en hoe je hier op in kan spelen. Die Dvd's zijn echt een aanrader omdat je theorie krijgt + beeldmateriaal :) daar zou je dus ook naar kunnen kijken!

silmitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:49

Kijk eens op www.dezonneruiters.nl
Sinds kort heb ik les van Marja en zij vertelt zo veel interessante zaken over het paardengedrag. Mateloos interessant.

Aibelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:48

Je kan ook eens wat op youtube opzoeken over Klaus Ferdinand Hempfling :)