Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) en desnoods zet je haar de laatste 20 meter achterwaarts richting de weide. aeolusnr1 schreef:Dit is heel duidelijk een dominantieprobleem, jouw paard neemt op die momenten even de leiding van je over.
ik heb al meerdere malen bij mensen aan zulke problemen gewerkt, en al die paarden kon je na enkele dagen niet meer herkennen, ze deden dit gedrag dus niet meer.
Het kan dus echt wel, en het rare is de fout zit niet bij het paard.
) maar dit heeft dus wel geholpen..
Latisha schreef:Aeolusnr 1: wat zijn je tips dan?
Latisha schreef:Ja dat kent ze. Ze is sowieso hartstikke braaf en luistert altijd goed. Ze loopt ook gewoon braaf achter me aan tot een bepaald punt en dan gaat ze. Dan maakt niks haar mee uit.
Soms geeft ze het wel aan, dan geef ik inderdaad een paar petsen op dr neus, dan loopt ze dwars dus kan ook niet echt snel weg. Maar ik bouw daarmee wel veel meer spanning op.. Waardoor ze dus eigenlijk nog harder en sneller weg wilt... ze laat zich heel makkelijk weer pakken, en als ik t dan opnieuw probeer is ze braaf.. Zo stom... Maar de volgende dag weer niet. Maar als ze niks aangeeft dan ben ik dus echt niet op tijd. Zat Miss te denken aan een sluis maken? Dat ze iig niet de wei in kan. Dan eerst rustig daar in staan voordat de wei open gaat?