Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Arrabel schreef:ok.. dat weet je zeker?
Het kan geen onzekerheid van hem zijn?
Straks is dat het wel en dan ga ik hem straffen...

als ik met een paard aan de hand buiten loop accepteer ik ook niet dat hij mij niet meer ziet staan op het moment dat hij iets anders hoort/in het vizier heeft... dat kan nou eenmaal tot gevaarlijke situaties leiden.
standaard tenminste één oortje mijn kant op gedraaid als ik met haar bezig ben.
Waratje schreef:Er zit nogal wat tussen continu op je letten en totaal niet op je letten en je overlopen als het ze zo uitkomt. Een paard waar ik mee op pad ben (naast of op) moet zich er wel altijd van bewust zijn dat ik er ben en dat ik een aanwijzing kan geven die gewoon opgevolgd dient te worden, maar ze moeten vooral ook zelf opletten waar ze hun voeten laten en zelf zien dat er blaadjes aan de bomen zitten te bewegen.
Als een paard "teveel" op de ruiter is gefocussed en ze zien opeens die levensgevaarlijke witte steen onder zich heb je juist weer kans op explosies uit schrik.![]()
Met onze volwassen paarden check ik niet of ik in beeld ben, ik weet dat ik in beeld ben zodra het nodig is. Bij een jong/onervaren paard blijf ik uiteraard wel in vrij constante dialoog, zodat je van elkaar weet wat de status is.
ze hebben het ook zo zwaar die paarden.. moeten hun baasje in de gaten houden en tegelijkertijd ook nog eens letten op waar ze lopen... daarom is het imo heel belangrijk dat een paard vertrouwen heeft in z'n 'extra paar ogen', want de ruiter heeft (soms onbewust) zoveel invloed op het paard....
Arrabel schreef:ok.. dat weet je zeker?
Het kan geen onzekerheid van hem zijn?
Straks is dat het wel en dan ga ik hem straffen...