Nadat de spons goed ging ben ik met de slang aan de gang gegaan, achterbenen, staart en billen is geen probleem voor hem, hij hapt rustig zijn grasjes en ik kan zijn staart lekker wassen. Nu een tijdje terug was het nogal warm en hij schuurde een beetje bij zijn manen dus ik wilde het zweet er lekker even afspoelen, dacht dat ponylief het een welkom iets zou vinden. Weer rustig achter begonnen en op ons gemakje naar voren gewerkt, ik kan tot na zijn schoft komen en dat begint het gestress. Narmate ik verder probeer te komen hoe meer hij gaat draaien en hoe meer gestressed hij raakt. Inprincipe spuit ik op hem totdat hij rustig word, als hij rustig is haal ik meteen de straal van hem af, maar op zijn nek word hij zo heet dat stilstaan er niet meer bij is en mijn tactiek niet echt meer werkt.
Ik was dus benieuwd of jullie tips hebben hoe dit op te lossen zonder meneer zo ver in de stress te laten schieten dat hij zich los wil gaan trekken of omhoog komt ofzo. Dit is de eerste keer dat ik hem richting zijn nek ben gegaan en omdat dit niet zo ging als de bedoelling was wil ik niet verder gaan voordat ik goede tips heb. Ik wil dat hij snapt wat de bedoelling is en het niet ziet als een bedreiging.
Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen!
.
ben bang dat dat hem er niet overheen helpt.