Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
dianaw33 schreef:Citaat:Heeft dat misschien lineair te maken met de baas, de activiteiten met de baas en/of de onderlinge band die paard en baas hebben?
Ja
dianaw33 schreef:Citaat:Heeft dat misschien lineair te maken met de baas, de activiteiten met de baas en/of de onderlinge band die paard en baas hebben?
Ja
nynke55 schreef:Zal het niet zo zijn dat alleen domme paarden zich laten vangen? De mijne komen er altijd braaf aan, terwijl ik ze dan toch van het heilige gras af haal.
Ninx schreef:Diezelfde paarden laten zich door een ander dan soms wel moeiteloos pakken...
Dan lijkt het dus niet zo te zijn dat het gaat om het vangen op zich, maar meer op de activiteit die volgt op het vangen.... wellicht?
) Je moet bij een paard altijd bij alles wat hij doet of niet doet bedenken: wat levert het dit dier op. Als het hem alleen maar dingen oplevert die hij niet leuk vindt of die zelfs pijn doen dan gaat hij op een gegeven moment een andere keuze maken. Nu is de wei en de kudde dermate leuk dat je het voor veel paarden echt wel heeeul leuk moet maken om daar tegenop te kunnen. Altijd wat te eten geven direct als hij uit de wei komt is een trucje waar veel paarden dan wel weer intrappen.
), de twee europeesjes hinnikten me altijd tegemoet; daar komt de brokjes-mevrouw 
nynke55 schreef:Zal het niet zo zijn dat alleen domme paarden zich laten vangen? De mijne komen er altijd braaf aan, terwijl ik ze dan toch van het heilige gras af haal.

Ninx schreef:Dan lijkt het dus niet zo te zijn dat het gaat om het vangen op zich, maar meer op de activiteit die volgt op het vangen.... wellicht?
HijadelaLuna schreef:Ik merk heel duidelijk verschil tussen de zgn importTinkers en europeesgefokte dieren, de importjes zijn sneller geneigd op de loop te gaan (ook als je ze in een nieuwe wei zet --> eten, eten, eten, straks is het op) of iig terughoudend zijn, terwijl de meeste europese gevallen veel liever knuffels en lekkers halen bij de mensen. Ik kan ernaast zitten, maar voor mij persoonlijk kan ik dit onderscheid toch wel heel duidelijk maken...

) en ik heb het probleem nooit meer gehad

Ninx schreef:Dat vroeg ik me af als ik al die topics voorbij zie komen van paarden en pony's die zich niet laten vangen.
Ook in aangrenzende weilanden zie ik wel eens dat paarden zich uit de voeten maken zodra ze de baas zien.
Heeft dat misschien lineair te maken met de baas, de activiteiten met de baas en/of de onderlinge band die paard en baas hebben?
Of zijn er andere redenen waarom dit zo is?
Als je de oorzaak achterhaalt, is de oplossing ook binnen handbereik wellicht...?
Zou een wegrennend paard de eigenaar moeten aanzetten tot nadenken, of is dat eigenlijk onzin?