Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
geerke schreef:Een hond is trouwens ook een dier wat oorspronkelijk in een roedel leeft,die wordt ook vaak alleen gehouden....daar wordt minder dramatisch over gedaan.

Donja schreef:Daarnaast leeft de hond meestal in zijn surrogaatroedel, nl bij ons, terwijl een paard dat alleen staat hooguit een paar uurtjes per dag onze aandacht heeft..
RusselNuwell schreef:Mijn paard trekt niet zo sociaal naar andere paarden toe, mijn vorige pony werd het hele weiland doorgejaagd als mijn paard even geen zin in hem had, en dat kwam op zijn lichtst gezegd vaak voor. Toen mijn vorige pony verkocht werd, begon mijn paards vacht te glanzen, en hij begon uit zijn ogen te stralen, hij was zodanig veranderd dat mensen dachten dat ik een ander paard had. Tjah, op iedere regel is een uitzondering.
Verder licht mijn paard regelmatig in het zonnetje, en een gezond paard zal niet zomaar gaan liggen als hij zich niet op en top veilig voelt.
Overigens staat mijn paard wel op kleine afstand van de pony's van mijn buurvrouw, daar zit amper 2 meter tussen, en volg ik een maal weeks groepsles met hem, dus hij is niet volledig geïsoleerd van de paardenwereld.

s6801881 schreef:RusselNuwell schreef:Mijn paard trekt niet zo sociaal naar andere paarden toe, mijn vorige pony werd het hele weiland doorgejaagd als mijn paard even geen zin in hem had, en dat kwam op zijn lichtst gezegd vaak voor. Toen mijn vorige pony verkocht werd, begon mijn paards vacht te glanzen, en hij begon uit zijn ogen te stralen, hij was zodanig veranderd dat mensen dachten dat ik een ander paard had. Tjah, op iedere regel is een uitzondering.
Verder licht mijn paard regelmatig in het zonnetje, en een gezond paard zal niet zomaar gaan liggen als hij zich niet op en top veilig voelt.
Overigens staat mijn paard wel op kleine afstand van de pony's van mijn buurvrouw, daar zit amper 2 meter tussen, en volg ik een maal weeks groepsles met hem, dus hij is niet volledig geïsoleerd van de paardenwereld.
Dat het niet klikte met die pony betekend niet dat je paard met geen enkele pony overweg kan