morgen ga ik kijken bij een NL's trekpaard van 3 jaar oud, het is een ruin. Ik ben geen fanatieke ruiter, ik hou van poetsen, af en toe lekker naar buiten met het paard maar vooral de verzorging er omheen. Dus het poetsen, losgooien, troetelen, etc. Nu ben ik op slag verliefd geworden op een trekpaard via Marktplaats. Ik ben in de omgang met paarden ervaren en kan ook echt kordaat optreden. Aan de andere kant, ben ik bang om een paard in te gaan rijden dat zou bokken, steigeren, etc. Wie kan mij vertellen of dit ras een mogelijkheid zou zijn voor mij? Ik heb namelijk zelf het idee dat hun gedrag minder explosief zal zijn dat een "gewoon" rijpaard van die leeftijd. Ik wil me goed inlezen en niet van een koude kermis thuiskomen, vandaar mijn post

Ben benieuwd of iemand ervaring heeft met dit ras?
). Ik heb Hackneys gehad, lekker pittig, daar hield ik van, arabiertjes gereden, lekkere drukke welshjes. Vroeger durfde ik alles aan! Nu ben ik voorzichtig geworden en vraag ik me inderdaad dus af of een jong paard geschikt is voor mij. Ik bedoel dan eigenlijk vooral het rijden. De omgang, het wandelen, poetsen, etc. is het probleem niet. De zenuwen beginnen namelijk als ik erop "moet" gaan zitten. Daarom vraag ik mij af, is dit ras juist pittiger om mee om te gaan dan een ander ras?
Dan kan je toch beter een bomproof paard zoeken die kan omgaan met een zenuwachtige ruiter.
gelukkig heb je tegenwoordig internet/webshopjes !
groetjes deess
mijn gevoel is dat het geen rijpaard is qua bouw en daarom waarschijnlijk meer problemen meestal zal hebben met langdurig draven en galopperen e.d?