22-jarige goede Springpony stijf.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lisahaarman

22-jarige goede Springpony stijf.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 16:46

Hey,

Ik heb een 22-jarige D welsh, het is totaal niet temerken dat ze 22 is, ze word 10 gegokt. het is een erg pittige pony die altijd met veel plezier spingt en vaak ook goede resultaten heeft met wedstrijden, verder ook nooit kreupel etc.

Een week geleden met een buitenrid, was ze erg pittig en toen heeft ze iets tegek gedaan na mijn gevoel, 3 dagen daarna met les viel het iedereen op dat ze een beetje stijf liep maar verder gewoon doorgereden, wel wat rustiger aan. daarna thuis elke dag gewoon wat stappen en draven aan de hand , geen intensive trainingen, 3 dagen daarna had ik concour springen, met inrijden weigerde ze.. dat is iets wat ze normaal nooit doet ze probeert altijd te springen, in het parcour had ze na mijn gevoel minder plezier als normaal, en de resultaten waren ook erg minder.

nu is mijn vraag; waar kan dit door komen , hoe is het volgens jullie te verhelpen bij een oudere pony en wel of niet gewoon doorrijden?

ik ben erg benieuwd naar jullie reacties en hopelijk kan ik er wat mee,

Alvast bedankt,

Groeten, Lisa.

Anoniem

Re: 22-jarige goede Springpony stijf.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:51

Ik zou even rustig aan doen en als het even kan de da raadplegen. Het kan dat hij wat verzuurd is en daardoor stijf is maar misschien komt er wel iets als artrose omhoog. Als je de da langs laat komen kan hij een passende aanpak voorschrijven.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:20