paard laat zich niet pakken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tesseel

paard laat zich niet pakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 18:26

Hee!

Ons paard hebben we verkocht en was altijd een superlief braaf ding. Nu hebben we haar voor een weekje terug omdat de eigenaren op vakantie zijn maar als ik in de bak kom om haar te pakken (daar loopt ze los in overdag) gaat ze achter in de bak rondjes rennen en heen en weer lopen. Pas als ik met voer kom rammelen komt ze naar me toe. Natuurlijk is dit niet zoveel moeite maar voor haar lijkt het me ook fijner om gewoon naar me toe te lopen ipv er een heel dilemma van te maken en zichzelf te moeten uit putten. Dus ik dacht jullie hulp eens te vragen:)
Ze doet het trouwens als ze in haar eentje in de bak loopt maar ook met anderen.

alvast dankje!
Laatst bijgewerkt door Tesseel op 01-05-12 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: paard laat zich niet pakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 18:27

Als je haar maar voor een weekje terug hebt, zou ik daar niets aan doen.

Tesseel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 18:28

Naja, de mensen van wie ze nu is is mijn beste vriendin en die vroeg het ook al aan me dus we wouden er eigenlijk samen iets aan doen ;p

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 18:28

Kennelijk halen de nieuwe eigenaren haar altijd met voer oid? En zou je nou echt voor 1 weekje die moeite nemen? Je kunt je overigens wel afvragen waarom ze het ineens niet meer leuk vindt door mensen te worden opgehaald...

meganx

Re: paard laat zich niet pakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 18:35

ik zou het gewoon proberen zonder voer, maar als ik de reacties van hierboven zie.Zou ik het ook zo laten.
Als ze nu langer dan 1 week zou blijven was het de moeite wel waard om het te proberen.
Succes!

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 18:38

Waarschijnlijk is het bin haar nieuwe eigenaren een stressvol gebeuren als ze wordt opgehaald! Ik heb het probleem gehad bij mijn vp's in het begin. Heb gewoon de stal opengezet en ze kwamen vanzelf. Als ze binnen waren halster om. Een paar keer later deed ik dat bij de deur. Zo ging ik steeds verder tot ik haar gewoon kon pakken. En probeer het zo min mogelijk met voer te doen.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 06:52

Als je paard zich vroeger (toen ze van jou was) wel liet vangen en nu plots niet meer, zou ik mij toch vragen gaan stellen over de nieuwe eigenaars. Ik denk dan onmiddellijk dat je paard het gewoon niet meer leuk vindt om opgehaald te worden. Daar kun jij in mijn opzicht niets meer aan doen, want je paard wás braaf bij jou, nu moeten die nieuwe eigenaars ervoor zorgen dat het paard het ook leuk vindt als zij haar komen ophalen.