tegen mij een engel tegen andere een duivel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lisse

tegen mij een engel tegen andere een duivel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 18:06

mijn lievelingspaard is een 6 jarige merrie
als ze in haar stal ligt kan ik er gaan opzitten(over gaan staan) tegen gaan liggen
enzo ...
maar als ze ligt en er komt iemand anders bij (soms langs) springt ze recht en begint ze te bijten

hoe komt dit(tegen mij doet ze niks)

ze is vroegger wel mishandelt geweest
Laatst bijgewerkt door Lisse op 23-04-12 18:21, in het totaal 2 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:51

Moderatoropmerking:
Hierbij het dringende verzoek om alleen te reageren als je ook serieuze tips voor de topicstarter hebt. Flauwe grapjes mogen achterwege blijven.

rhanasasja

Re: tegen mij een engel tegen andere een duivel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:52

Ik denk gewoon dat ze jou écht vertrouwt, andere mensen kent ze denk ik niet goed, die wantrouwt ze. En is ze dus op haar hoede voor.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:00

Het is vrij logisch dat paarden opstaan als er vreemde aankomen lopen, paarden zijn een gemakkelijke prooi als ze liggen dus mocht er iemand komen die ze niet kent gaan ze staan. Hele normale reactie voor een paard eigenlijk in ieder geval het opstaan. Kan zijn omdat ze haar stal echt als haar stal ziet en andere dus niet in haar stal wil. Tja moet je het op willen lossen vraag ik me af. Persoonlijk zou ik het niet zo ramp vinden als mijn paard dit doet bij vreemde zo kan niemand ze in ieder geval zomaar uit de stal halen. Tja verder zal ze meer vertrouwen moeten krijgen in mensen in het algemeen als je het op wilt lossen ook met betrekking tot het bijten ze moet eigenlijk wel leren dat bijten niet kan niet bij mensen dat wordt door mij niet geaccepteerd tenzij het terecht is.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 23-04-12 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:01

Ik ben het met rhanasasja eens. Wellicht dat je regelmatig iemand mee kunt nemen en terwijl jij er bij bent gaat proberen om beetje bij beetje vreemden met haar bezig te laten zijn. Het is toch wel belangrijk en voor paard haar eigen toekomst als meer mensen dan jij bij haar kunnen zijn zonder dat de merrie ongewenst gedrag laat zien. Wellicht dat ze dan rustiger blijft als ze ligt en iemand komt onverwacht. Je zou ook een bordje met waarschuwing op kunnen hangen zodat ze eerst overeind kan komen en dus niet aan hoeft te vallen. Dus werk aan de winkel meid. Succes ermee.

ottoklaver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:50

Beste Gistra,
Je zegt belangrijke dingen. de belangrijkste zijn. Ten eerste: bij jou is ze een engel en, ten tweede, ze is ooit mishandeld geweest. Kennelijk heeft ze in jou een absoluut vertrouwen, dat heb jij gewonnen en bij jou voelt ze zich veilig ondanks haar mishandeling, daar mag je super trots op zijn!.Zoals Tigra ook aangeeft: wat is het probleem? Gedraagt ze zich bij de smid of dierenarts ook agressief?
Wat betreft gedrag moet je weten dat het voor geen enkel paard normaal dat een mens of paard dicht bij hem gaat liggen. Paarden doen dat onderling ook niet: kijk maar eens in een kudde. Mensen die van elkaar houden gaan lekker dicht tegen elkaar liggen. Dus als jij tegen hem aan gaat liggen, doe je dat omdat jij dat wil en vertoon je menselijk gedrag. Je paard vertrouw jou en laat dat toe. Dat betekent niet dat hij hetzelfde naar andere mensen doet en dat is heel normaal paarden gedrag. Laat een paard zich niet als mens gedragen en verwacht dat ook niet van hem. Het paard verwacht niet dat jij als paard gaat gedragen: het verwacht dat je hem begrijpt.
Als je dit zo leest: wat is dan het probleem dat je wilt oplossen?
Fijne avond verder!

Irizz2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:15

Ze neemt alleen jou in vertrouwen!
Wees daar trots op!

xJulekex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:12

Ik denk dat dit paard jou erg mag!
Ze vertrouwt je!
Net als mensen hebben dieren, ook paarden dus, hun voorkeuren. ;)

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:15

Het is puur dominatie en vertrouwen tegen over het paard.

Er zijn nog steeds een hoop mensen die nog niet weten hoe je zo een paard met een mishandeld verleden zijn vertrouwen kan krijgen.

Stiekem vindt ik de stouters juist het leuks om ermee vertrouwt te worden.

marinke182

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:43

Is het jouw paard of niet? Zo ja dan zou het kunnen dat ze alleen nog jouw vertrouwt en andere niet.

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 17:20

dankje