Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mijn paard is inderdaad ook nog wel erg jong dus ben blij als hij straks weer lekker kan spelen
sannahtris schreef:ik had een merrie die heb ik op het land gezet toen ze 4 jaar was na het land verder gereden en toen wou ze helemaal niks meer alles na gekeken had niks alleen onderer het rijden stijgeren en bokken na een jaar hebben we besloten haar te verkopen.
hoop niet dat dat bij u gebeurd.
twinducklin schreef:Ojee Prisca duik maar even weg want waarschijnlijk ga je nog heel wat over je heen krijgen.. 2,5 jaar is echt nog veel te jong om zadelmak gemaakt te worden. Maargoed leeftijd is in dit topic geen discussie.
Mijn ruin is ook ingereden met 3 jaar ( een keer of 7 erop gezetten ) en is nu 4,5 jaar oud en het is nu de bedoeling om hem te gaan doorrijden. Hij heeft in die 1,5 jaar steeds een paar maanden niks gedaan en af en toe werd hij opgezadeld en even mee gereden, misschien 15 x in 1,5 jaar tijd hooguit. Telkens was het opstappen en wegrijden ( wel longeerde ik heb meestal eventjes ervoor ). Hij lijkt niks te vergeten maar juist steeds vooruit te gaan.
. Waarom zou je een 2.5 jarige niet langzaam kunnen laten wennen aan alles dat bij het rijden hoort? Als hij drie is er een aantal keer weer op en dan wegzetten. Ik zie niet in waarom dit slecht zou zijn. Het is puur voorbereidend werk.
. Mijn ervaring is dat paarden niks vergeten zijn, maar het psychisch beter oppakken, meer balans hebben en beter snappen wat de bedoeling is.
Mloes schreef:Prisca schreef:Dit werk ""vroeger"" altijd gedaan. Met 2,5 voor de winter naar binnen zadelmak maken (rustig aan) en dan in de zomer nog lekker hele zomer naar buiten om door te groeien/spelen.
Oef.. Zeg je dit nu echt op bokt? Sterkte
Dilan1993 schreef:Oef.. Zeg je dit nu echt op bokt? Sterkte
[/quote]