Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
maureen16 schreef:dit is puur kudde gedraag. dit moet je opbouwen. niet zomaar in 1keer weglaten halen. heb je een bak waar het weiland dichtbij is? probeer steeds verder weg te gaan. zo kan je het iedere dag een stukje afbouwen. bij ons is sinds vorige week ook een nieuw paard en mijn paard heeft daar vroeger ook bij gesttan. als ik min paard weghaal word dat andere paard helemaal gek en gaat ze rennen. dus eerst dichtbij beginnen en dan steeds verder weg. zo leren ze dat ze ook zonder elkaar kunnen en dat ze niet zomaar in paniek hoeven te raken.
Nienke15 schreef:maureen16 schreef:dit is puur kudde gedraag. dit moet je opbouwen. niet zomaar in 1keer weglaten halen. heb je een bak waar het weiland dichtbij is? probeer steeds verder weg te gaan. zo kan je het iedere dag een stukje afbouwen. bij ons is sinds vorige week ook een nieuw paard en mijn paard heeft daar vroeger ook bij gesttan. als ik min paard weghaal word dat andere paard helemaal gek en gaat ze rennen. dus eerst dichtbij beginnen en dan steeds verder weg. zo leren ze dat ze ook zonder elkaar kunnen en dat ze niet zomaar in paniek hoeven te raken.
Hier ben ik het helemaal mee eens