Paard met ander gedrag na beloning met pepermunt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Corellaa

Paard met ander gedrag na beloning met pepermunt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 18:32

Hallo,

Ja een rare titel..
Om een lang verhaal kort te maken.
Sinds mijn paard pepermunt als beloning krijgt is hij verandert kwa gedrag..

Echt heel stom, hij lustte ze nooit tot zijn nieuwe buurman ze wel lustte en wat de buurman krijgt wil hij ook ( en andersom).. Net kleine kinderen :+

Normaal was hij op concour en bij de hoefsmid wat 'onrustig'. Het is een werkpaard, een paard met karakter dus stilstaan vind hij nooit zo interessant. De laatste tijd valt t ons echt op dat hij zich zo voorbeeldig gedraagt.

Komt het omdat hij pepermunt zoooo lekker vind en dat hij weet dat hij die als beloning krijgt?
Of zou er een andere verklaring zijn ? Een stofje in de pepermnt bijvoorbeeld.

Nienke15

Re: Paard met ander gedrag na beloning met pepermunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:05

Wat raar! Maar als hij zich er alleen maar beter door gedraagt is het natuurlijk niet erg! :p

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:27

Ik heb nog nooit gehoord van rustgevende werking van pepermunt ( maar je weet maar nooit :D ) maar waar ik wel in geloof is dat je met die pepermunt op een juist moment beloond hebt, namelijk direct als het het gedrag vertoond dat jij graag wil: namelijk stilstaan. Het dubbeltje is gewoon gevallen zo bij je paard, zo simpel kan het zijn.
Ik zou willen dat iedereen die met paarden omgaat doorkrijgt dat je op die manier het snelste en meest blijvende resultaat hebt bij alles wat je een paard wilt leren!!

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:31

Las toevallig vandaag ergens iets over pepermuntjes bij koliek symptomen. En je hebt voor mensen moeilijk al jaren maagpepermunt. Je weet dus maar nooit. Kan idd een extra beloning zijn of hij voelt zich gewoon lekkerder sinds hij pepermunt krijgt.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 20:28

Ik heb wel het idee dat hij zich beter voelt maar of dat daar aan ligt
Haha zou mooi zijn..

nee zonder gekheid meneer word nijdig als je hem corrigeert maar als je hem daarna beloond is hij weer je beste vriend.. misschien inderdaad comsequent en op het juiste moment belonen en t kwartje is gevallen.

maar het viel gewoon op sinds de pepermuntjes beloning haha

shetlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:19

munt heeft op mensen een rustgevende werking zo zal dat dan ook wel werken bij paarden denk ik!:P ik zal het ook een gaan proberen!;)