Shetlander stopt voor ingang

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

horsemanever

Shetlander stopt voor ingang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 14:44

Hoi allemaal,
als ik op mijn shetlander rij gaat hij steeds heel hard race en voor de ingang/uitgang stop hij ineens en gooit zo ze hoofd naar beneden dan val ik er weer af en zo gaat het de hele tijd door als ik aan het rijden ben, maar het liefst wil ik gewoon normaal kunnen rijden op haar zonder dat ze steeds naar het hek raced. Weet iemand waarom ze dit doet en hoe ik dit kan oplossen?

Science90

Re: Shetlander stopt voor ingang

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 15:08

Ja, omdat je er te groot voor bent. Oplossing: niet op rijden.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:37

demo_love schreef:
Ja, omdat je er te groot voor bent. Oplossing: niet op rijden.

Helemaal mee eens!
Maar aangezien je het niet wilt snappen en alleen maar egoistisch erop blijft rijden kan ik de pony geen ongelijk geven (die geeft het al aan "ga van m'n rug af")

horsemanever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 16:20

deze forum hoeft niemand meer te beantwoorden hoor me pony doet het al niet meer ze is super braaf nu

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:23

Ik vraag me af waarom je uberhaupt nog op die Shet rijdt, kom op, je bent veel te groot. Ik vind het echt enorm egoistisch dat je rijdt voor je eigen plezier, terwijl je zoveel (nog leukere) dingen kan doen aan de hand.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 22:12

horsemanever schreef:
deze forum hoeft niemand meer te beantwoorden hoor me pony doet het al niet meer ze is super braaf nu

Ja ja.....Waarschijnlijk omdat hij het niet meer kan.

Meid niemand zegt het om je te plagen hoor. Maar het is gewoon zielig dat je met jouw lengte en gewicht op een shet blijft rijden.
Kijk zelf eens goed naar de foto die je geplaatst hebt, en zeg nou zelf eens eerlijk. Je bent gewoon te groot.
Als hem lief hebt stop je met op hem te rijden. Er zijn zoveel andere leuken dingen die je kunt doen!

JessicaJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:07

Opzich vind ik het nog wel meevallen hoe groot ze ervoor is. Kijk je bent wel wat groot ja, maar shetlanders zijn sterke dieren hoor! Je moet er natuurlijk niet heel vaak oprijden maar zo eens 1 of 2 keer in de week een half uurtje is wel goed toch?

horsemanever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 17:11

Ja dat was ik ook inderdaad van plan ik wil niet heel lang rijden maar gewoon 1 keer in de week heel even maar dat kan toch wel?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:12

Als jouw pony overduidelijk aangeeft dat het niet kan, kan het dus NIET.

JessicaJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:18

Je moet gewoon even kijken hoe je pony reageert. Ik rij ook vaak op grote paarden en daar zat er ook wel eens een enkel paard bij die ook steeds naar de uitgang rende, de dierenarst was toevallig op stal voor een ander paard die hoeste heel erg, maar we hebben even de dierenarts naar dat paard die steeds naar de uitgang rende laten kijken e hij zei dat er niks aan de hand was en nou een paar dagen later rende het paard niet meer naar de uitgang. Als je pony nou steeds naar de uitgang blijft rennen moet je wel stoppen, want dan is er misschien wel wat. Ik ken zoveel mensen die groter zijn dan jij op een zelfde mat pony en die rijden er al heel lang op en ook veel meer uren en dagen en die beestje gaan al best lang mee hoorr zonder klachten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:20

horsemanever schreef:
Ja dat was ik ook inderdaad van plan ik wil niet heel lang rijden maar gewoon 1 keer in de week heel even maar dat kan toch wel?

Nee, je bent echt te groot want niet alleen zijn je benen veel te lang, je bovenlichaam kan de pony makkelijk uit balans brengen.
Sorry! Maar je kan gelukkig genoeg doen naast het paard.
Je wilt toch ook het allerbeste voor de pony? En dat kan betekenen dat het voor jou minder leuk is en dat je toch moet kiezen voor de pony en er niet meer op gaan.
Welzijn van de pony staat natuurlijk voorop bij een echte paardenliefhebber ;)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 19-04-12 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:22

Och jemig, ik zie net pas de foto... meid, je bent overduidelijk te groot voor die pony, hou alsjeblieft op met rijden! Hoe werk je je knol naar de klöte zeg...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:26

Ik geloof ook echt dat die shet naar de uitgang rent om jou er bewust af te gooien en ik kan het de pony ook niet kwalijk nemen eerlijk gezegd...
Doet mij gewoon zeer aan de rug als ik naar de foto kijk, het is erg veel ruiter en amper pony!
Leuke pony voor een kindje van 5, maar niet voor jou.

horsemanever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 17:29

oke ik stop al met rijden op haar

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:30

Wáárom geloof ik het niet... maar goed, dat mag je dan weer niet hardop zeggen hier...

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:31

horsemanever schreef:

Goed joh... hoe heb je dit nu opgelost?
Kan ik nog wat van leren.

JessicaJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:34

Ik zou gewoon eerst nog even goed kijken naar je pony. Of als je iemand kent die er meer verstand van heeft en dan bedoel ik ECHT verstand dus niet iemand die maar even ze menig geeft nee echt iemand zoals bijv. de dierenarts en laat die je even vertellen of het kan ja of nee. Wij hebben op stal zelf een dierenarts als jij niet niet hebt is het misschien een beetje overbodig om hem daarvoor helemaal te bellen maar je kunt gerust anders aan hem je verhaal uitleggen via de telefoon dan hoeft hij niet helemaal naar je toe te komen.

horsemanever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 17:37

Oke ik zal even kijken me vader zijn vriend is dierenarts ik zal wel vragen of die kan komen ofzo, maar er was een tijdje geleden al een dierenarts geweest en die zei dat het wel kon.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 18:10

JessicaJess, laat me raden... jij bent onder de 18 ;)

Natuurlijk gaat TS zich vastklampen aan deze (rare) "raad" van je, helaas... iedere leek kan zien dat TS te groot is voor de pony, daar hoeft geen DA bij te komen. En de DA BELLEN om te vragen of ze te groot is? Kan die man door de telefoon kijken?

TS, wees verstandig, denk aan je pony en niet alleen aan je eigen rijplezier. Genoeg andere manieren om plezier met je pony te hebben. Op deze manier maak je m kapot, zo simpel is het.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:12

horsemanever schreef:
Oke ik zal even kijken me vader zijn vriend is dierenarts ik zal wel vragen of die kan komen ofzo, maar er was een tijdje geleden al een dierenarts geweest en die zei dat het wel kon.

Maar jij groeit ook :) dus je kan best sinds de vorige keer een behoorlijk stuk langer zijn.
Al hoef je hier geen dierenarts voor te zijn om te kunnen zien dat je echt echt echt veel te groot bent. De pony is gewoon verdwenen onder je.
Maar je kan echt ontzettend veel lol hebben met je pony zonder te rijden! Enne wie weet heb je wel een lief klein buurjongetje of meisje die heel graag een keer een rondje wil rijden :j

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:22

Tja heb niet zoveel vertrouwen in jouw dierenarts als ik eerlijk ben.
Want hij zegt ook dat het goed is om te rijden op een pony die hoefbevangen is......

Helaas klamp jij je vast aan het advies van iemand die zegt dat het wel kan, maar luister niet naar de tich anderen die zeggen dat het niet kan.

horsemanever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 21:14

Punt 1. ze is niet meer hoefbevangen
punt 2. ja die dierenarts bestaat echt
en punt 3. stop maar allemaal, want jaaaaa ik ben gestopt met rijden ik geef nu elke vrijdag me neefje les op haar en ga nu beginnen met vrijheidsdressuur en ze vindt het denk ik ook wel leuk vrijheidsdressur:D
punt 4. ik ben gestopt met rijden omdat ik om haar GEEF!

JessicaJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 12:23

Ja ik ben onder de 18. Maakt dat wat uit. Ik bedoel ik ben mijn hele leven al in de paarden. Mijn ouders zijn in de horsemanship mijn ene oom en tante heeft een stoeterij met 250 paarden mijn andere tante en oom hebben 6 paarden en wij hebben er 10 dus ik wil niet vervelend doen hoor maar ik denk dat ik wel een beetje heel veel verstand heb van paarden als ik er iedere dag mee bezig ben en daarnaast ook nog een vwo opleiding doe.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 15:25

JessicaJess schreef:
Ja ik ben onder de 18. Maakt dat wat uit. Ik bedoel ik ben mijn hele leven al in de paarden. Mijn ouders zijn in de horsemanship mijn ene oom en tante heeft een stoeterij met 250 paarden mijn andere tante en oom hebben 6 paarden en wij hebben er 10 dus ik wil niet vervelend doen hoor maar ik denk dat ik wel een beetje heel veel verstand heb van paarden als ik er iedere dag mee bezig ben en daarnaast ook nog een vwo opleiding doe.

Zonder heel banketstaaf te doen eigenlijk. Maar afgaande op je eerdere post en dan voornamelijk dat je een pony wilde kopen en je wilde weten of dat paste weet ik niet wat ik er van kan geloven dat je zoiets hier op bokt zou moeten vragen als je toch zoveel familie hebt die zoveel paarden bezit inclusief je ouders.

Maar goed dat gaat offtopic. Blij te lezen dat TS verstandig is en gewoon niet meer op de shet rijdt. Een paard en dan voornamelijk een shet kun je echt nog zoveel meer mee dan alleen rijden. Shetten zijn eigenlijk alleen leuk voor te rijden door de allerkleinste.

horlynnses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 15:33

je moet als je voelt dat ie weg wil rennen een kleine volte maken