paard schopt steeds...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amigo20

paard schopt steeds...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 04:10

hoi, de haflinger van mijn zus schopt de hele tijd mijn pony, want die is er toevallig als laatst bijgekomen, en de haflinger sluit hem zegmaar buiten, de pony kan niet bij de haflinger eten (dus we leggen het nu neer op 2 plekken) , of te dichtbij komen, want dan begint de haflinger zijn kont naar hem te draaien en te schoppen, en meestal maak ik er niet zo een probleem van als ie de baas wil spelen, want hij staat natuurlijk hoger in de rangoorde zegmaar (of hoe je dat dan ook zegt xD' ) maar nu begint het ook gevaarlijk te worden, ik haalde laatst de pony uit de wei, en wou net het hek open doen, en stond dus in een hoek, en toen kwam de haflinger eraan en die besloot even te gaan schoppen met mij ernaast, en toen schopte hij me gelukkig niet op een gevaarlijke plek of extreem hard, maar ik heb er nu wel nog steeds een beetje last van, en het moet wel veilig blijven natuurlijk!
heeft iemand misschien enig idee waarom hij dit alleen tegen dat pony'tje doet, en hoe dat op te lossen is ?
of weet iemand misschien een oplossing waardoor het wat veiliger word voor mij, want het is niet zo dat ik nu bang ben ofzo, maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat hij me alle hoeken van de wei laat zien omdat ik het andere pony'tje ff aai!
het zijn trouwens allebij ruinen van ongeveer 3jaar.
ik hoop dat jullie me kunnen helpen :)
xxx Amigo20

Amigo20

Re: paard schopt steeds...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 09:31

al bijna 50 x bekeken en geen reactie ? -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 09:34

In de wei kun je er niet veel aan doen, gewoon bezig laten, die lossen dat zelf wel op.
Zorg dat er een flinke afstand blijft tussen de pony's voor je ze eruit haalt. Niet treuzelen, gewoon de pony uit de wei halen voor de haflinger er is.

En een beetje geduld svp, om 4:10 liggen de meeste mensen nog te slapen.

Amigo20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 09:41

hihi weet ik maar ik maar ik bedoel dat ie al 50x bekeken is en daarvan niemand gereageerd heeft :o

nee, in de wei vind ik het ook niet erg, en het is niet dat ik nu niet bij hem in de buurt durf te komen, alleen k vind het niet goed dat hij mij ook schopt omdat dat gewoon niet mag, ookal heeft hij het dan op de pony gemund, alleen het probleem is dus, als de haflinger ziet dat ik hem dus aandacht geef word ie narrig, en gaat ie er naar toe, dus miss kan ik voortaan een zweepje meenemen om hem op afstand te houden? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 10:02

Maar werk je dan in de wei ofzo? Je kunt toch met die pony bezig zijn zonder die haflinger in de buurt? :+

Amigo20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 10:26

nee, in de wei doe ik niks :P
maar als ik hem er uit haal of als ik hem ga aaien lijkt het wel alsof de haf een beetje jaloers word, maar het begint nu wel gevaarlijk te worden want ik ben nu al 2x bijna getrapt en al 1x getrapt, en ik snap wel dat ie het niet op mij gemunt heeft, maar het is niet echt fijn om een schop van 400 kilo te krijgen, maar het lijkt wel alsof de haf gwn vanwege jaloesie naar ons schopt, maar bij de andere paarden doet ie het niet

Amigo20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 10:27

hij schopt trouwens ook naar de pony als ik er niet ben :P

ivonne85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:22

Ik heb ook last van een haf merrie die het op mijn paard gemunt heeft. ( haflinger ruin ) Normaal is mijn paard best wel mans.. en niet bang.. maar voor deze merrie is hij echt bang, ze stormt op hem af in volle gallop in de wei en valt hem gewoon aan.. ze bijt hem eest in zn kont en dan bokt die van mij.. dan draaid ze super snel om en trapt ze mijn paard.

Ik vind dit ook echt niet grappig met uit de wei halen.
Wat dan doet die haf merrie het ook.
Ik moet een zweep meenemen om mijn haffie uit de wei te halen.
:(