Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Cassidy schreef:Niet te lang wachten om dit aan te gaan pakken. Merrie met veulen in een box, met zijn tweeen proberen het veulen te pakken. Zal niet zonder slag of stoot gaan, maar daar moet hij doorheen. Als hij gericht schopt, en hij van een tik niet onder de indruk is, ben je te zacht geweest. Desnoods mag je hem met de zijkant van je voet een koekje van eigen deeg geven (doe het wel op zijn billen, niet op de achterhand). Gericht slaan is een big NONO!

Cassidy schreef:Ik heb de ervaring gemaakt dat het zeer zeker effect heeft als je heel hard inkomt. Hoeft maar 1 keer, dan weet het veulen waar het aan toe is.
tomacke schreef:ik ben niet voor het hardhandig aanpakken van veulens, ze moeten immers nog opgevoed worden

Diaz schreef:tomacke schreef:ik ben niet voor het hardhandig aanpakken van veulens, ze moeten immers nog opgevoed worden
Precies.. en paarden leren elkaar ook op die manier trappen af!
Als het veulen dit naar een paard deed had hij al een trap terug gehad.
Net als met veulens of paardjes die bijten.. 'terug bijten' werkt het beste!![]()
Het is hun taal.. je kunt wel in ABN gaan uitleggen dat het niet de bedoeling is.. maar dat gaat niet landen
LecyTinker schreef:Je zegt dat je merrie heel braaf is. Dan zou ik je merrie een halster rond doen en haar rustig in de hoek drukken waar het veulen staat. Dus haar als een soot van schild tussen jouw en het veulen houden. Dan kan je het veulen klem zetten met haar en als je dan hulp van iemand kan krijgen die de merrie van je overpakt, of het veuln een halstertje rond wil doen. Op die manier kan je alles heel erg ontspannen doen, zonder dat er geweld aan te pas hoef te komen. Als je veulen tijdens het klem zetten slaat, dan slaat hij zijn moeder, dus ben jij veilig.*
Wel grappig om te zien maar niet echt handig voor ons