Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Steeefjehh schreef:Oke, dat wist ik niet dat je dan het beste kan weg lopen. Ik ga het morgen gelijk proberen. Maar hij weet heel goed dat het niet mag, want ik hoef nog maar 1 keer met mijn arm omhoog te komen en hij doet al een stap achter uit dus hij ziet het nu inderdaad al een beetje als een spelletje. Als hij dat doet zal ik hem morgen negeren en hopelijk helpt dat!
Dankjewel voor de goede tips ik ga er gelijk mee aan de slag!
Steeefjehh schreef:Oke, dat wist ik niet dat je dan het beste kan weg lopen. Ik ga het morgen gelijk proberen. Maar hij weet heel goed dat het niet mag, want ik hoef nog maar 1 keer met mijn arm omhoog te komen en hij doet al een stap achter uit dus hij ziet het nu inderdaad al een beetje als een spelletje. Als hij dat doet zal ik hem morgen negeren en hopelijk helpt dat!
Dankjewel voor de goede tips ik ga er gelijk mee aan de slag!
Alenteja schreef:Bijt hij of hapt hij? Ik vind dat nogal een verschil. Bij paarden die lang hengst zijn geweest krijg je dat 'plukken' aan kleding en velletjes er vaak niet meer echt uit. Bij mijn ruin (hengst tot 6,5 jaar) vermindert het gedrag als ik het geen aandacht geef. Een tik helpt bij dit paard niet en verbaal bestraffen geeft aandacht en versterkt het gedrag. Uitproberen dus, als een tik niet helpt dan bekijken of negeren helpt. En andersom. Echt bijten mag natuurlijk nooit.
Alenteja schreef:Bijt hij of hapt hij? Ik vind dat nogal een verschil. Bij paarden die lang hengst zijn geweest krijg je dat 'plukken' aan kleding en velletjes er vaak niet meer echt uit. Bij mijn ruin (hengst tot 6,5 jaar) vermindert het gedrag als ik het geen aandacht geef. Een tik helpt bij dit paard niet en verbaal bestraffen geeft aandacht en versterkt het gedrag. Uitproberen dus, als een tik niet helpt dan bekijken of negeren helpt. En andersom. Echt bijten mag natuurlijk nooit.
Steeefjehh schreef:amyyy55 schreef:Het zal ook wel speelsigheid zijn, maar héél consequent zijn!
Bijten moet niet getolereerd worden!
het kost tijd, maar het zal stoppen.
Ja, het is vooral nog speelsheid, het is niet dat hij het doet omdat die boos is of het niet leuk vindt,maar het wordt nu gewoon heel vervelend.
Steeefjehh schreef:Alenteja schreef:Bijt hij of hapt hij? Ik vind dat nogal een verschil. Bij paarden die lang hengst zijn geweest krijg je dat 'plukken' aan kleding en velletjes er vaak niet meer echt uit. Bij mijn ruin (hengst tot 6,5 jaar) vermindert het gedrag als ik het geen aandacht geef. Een tik helpt bij dit paard niet en verbaal bestraffen geeft aandacht en versterkt het gedrag. Uitproberen dus, als een tik niet helpt dan bekijken of negeren helpt. En andersom. Echt bijten mag natuurlijk nooit.
Precies wat jij zegt, hij plukt aan kleding en pakt elke keer mijn velletje mee en soms hapt hij wel eens door maar ik heb niet het idee dat hij dat met opzet doet. Maar volgens jou krijg ik dat er dus niet meer uit?
AmySP schreef:Steeefjehh schreef:
Ja, het is vooral nog speelsheid, het is niet dat hij het doet omdat die boos is of het niet leuk vindt,maar het wordt nu gewoon heel vervelend.
Als het speelsheid/zeuren lijkt terughappen mij beter dan meppen.
Maar als het genoeg is krijgt er een een trap tegen zijn hasses of wordt hij wel hard gebeten.