Jolly mega ball past niet in hoes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Jolly mega ball past niet in hoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 09:30

Voor mijn verjaardag had ik van mijn vriend een Jolly mega ball inclusief hoes gekregen. Braaf gewacht op wat mooier weer en toen het moment daar was: bal in hoes en pompen maar *\o/* Ik had zowel een hoes als bal maat 76 cm gekregen. Maar, toen de bal opgepompt was, hield ik nog een centimeter of 20 hoes over. Dacht eerst dat het aan mij lag, dus een op vriend gewacht en hem laten kijken. Helaas dacht hij hetzelfde: verder oppompen is vragen om een explosie van de bal. We hebben hem gemeten en de bal was 50 cm hoog. Ik was dus behoorlijk teleurgesteld -O-
Vriend heeft meteen de Epplejeck gemaild, want daar had hij hem online besteld. Volgens hen lag het aan het materiaal van de bal en moesten we hem gewoon verder oppompen. Anders konden ze ons daar in de winkel mee helpen. Dus wij zijn maar naar de winkel gegaan. 3 man erbij gehad, en die durfden allemaal niet verder te gaan :+ Bal leeg laten lopen en nog eens opgepompt, maar nee, hij werd niet groter. Exemplaar uit de winkel gehaald en opgepompt. Deze leek warempel een stuk groter! Joepie! Mijn bal uit de hoes, andere bal erin en pompen maar. Ja hoor, hij was groter. Welgeteld 60 cm hoog, in plaats van de 76 die op de doos stond... Bij de EJ snapte ze er ook helemaal niks van, dus ze hebben alles ingenomen en geld teruggegeven. (Vriend had al in december besteld, we zijn vorige week terug geweest. petje af EJ! +:)+ )
Ze zouden de leverancier bellen en dan weer contact opnemen met mij. Ik heb alleen nog niks gehoord. Ik vroeg me af of dit probleem meer mensen bekend in de oren klonk. Ik wil namelijk nog steeds de voetbal (mét hoes), maar als dit elke keer het geval is, gaan we hem dus niet meer bestellen.

_PatriciaH

Re: Jolly mega ball past niet in hoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 09:38

Ik weet wel dat er wat ruimte in de hoes moet overblijven zodat de paarden ermee kunnen spelen door middel van de hoes oppakken maar zoveel ruimte lijkt me niet normaal.....
Ben benieuwd, ik heb een bal ergens anders besteld en wil er nu nog een hoes bij gaan kopen of ik dan ook het probleem ga krijgen want zie nu in eens zoveel verschillende maten voorbij komen....

Succes hoop voor je dat het snel wordt opgelost!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 09:40

Als je de bal hebt opgepompt, zou je hem dan eens willen opmeten? Ik ben erg benieuwd of deze wel de aangegeven hoogte heeft. Het is toch wel bijzonder dat 2 dezelfde verpakkingen een totaal ander formaat bal bevatten, waarvan beide niet juist zijn :=

In principe is het voor ons opgelost, want we hebben ons geld terug. We hebben alleen helaas geen bal nu...

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 09:50

Dat probleem hadden wij eerst ook dat er gewoon een onveilige hoeveelheid hoes over bleef.
Maar dan is je bal ook nog niet op de goede grootte. Je moet dus net zo lang doorpompen tot de hoes strak er omheen zit (hadden we na gezocht) en dan is de bal pas op de goede stevigheid en is je hoes dus veilig. :D
Ik vond het eerst ook erg vreemd maar onze bal moet 100cm worden en toen we dachten dat die hard was was die pas 75cm en toen moesten we nog verder doorpompen.
Al is het altijd verstandig om nog eens na te kijken of de hoes wel de goede maat heeft ;) Eventueel kan je de diameter meten.

Edit, ik las net te snel. Je hebt de bal helaas dus niet meer. Maar je moet dus wel langer door pompen. Dan pas is de bal op de goede sterkte. En de ballen exploderen niet als ze kapot gaan maar lopen langzaam leeg.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 10:00

Moet je dan echt gewoon doorpompen? := De bal stond al helemaal strak namelijk... We hadden ook het idee dat de lucht die we er bij in pompten, er niet meer echt in ging :+ De hoes hadden we inderdaad nagemeten en die klopte wel.
Ik wacht even af of we nog iets van de EJ horen, en anders gaan we het misschien toch nog maar eens proberen.

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:04

Oei! Ik heb de bal en hoes besteld bij paardnatuurlijk en heb m ook nog niet opgepompt (ligt te wachten tot mijn knie weer beter is). Maar ik ga dat nu toch snel eens uitproberen (en opmenten). Ik heb de 100cm maat.

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:06

Ja de bal kan je anders nog indrukken en je moet even door het 'rek moment' van het rubber heen en dan word de bal echt veel steviger en is het dus veiliger voor je paard.
Ik stond er toen zelf ook van te kijken maar bij ons was het dus van 75 (ongeveer) naar 100 (ongeveer) gegaan en de bal is nu super strak en de paarden (zelf trekpaard) spelen er lekker mee!

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:12

Je moet inderdaad een heel stuk doorpompen om de juiste grootte van de bal te krijgen.
Kost best wat tijd en energie maar dan past ie prima in de hoes. Koste hier met een 100cm bal bijna een half uur!
Niet oppompen met een compressor, dan heb je hem wel snel op juist formaat maar kan je er ook overheen gaan en dan zegt ie pang...

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:16

De paardenvoetballen pompen we altijd op met een compressor, is tot nog toe altijd goed gegaan.
Je moet alleen wel goed opletten idd :j

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 10:55

Goed, dan gaan we hem gewoon opnieuw bestellen :+ Toch wel raar dat ze hier in de winkel niet van op de hoogte waren... Neem haast aan dat ze die vraag dan wel vaker krijgen.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 20:05

ik zag in de gebruiksaanwijzing ook staan dat je de bal in fases moet op pompen en heb dit ook gedaan, eerste dag de , op kamertemperatuur, bal opgepomp en de volgende dag nog eens bijgepomp. Het leek of dat we de bal zouden opblazen maar het ging gewoon super goed. wil natuurlijk niet zeggen dat dat met alle ballen kan....ben niet bekend met die van EJ!!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 13:22

Die is niet van EJ merk he, volgens mij bestaat er maar 1 merk dat deze verkoopt. Lijkt mij dat het allemaal dezelfde zijn dus.

Welke maat hebben jullie trouwens voor je paard? Als ik nu toch een nieuwe moet gaan kopen, wil ik misschien wel een maatje groter. Mijn pony is 1.50.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 12:21

Ik heb voor mijn paard van 1.67m die van 100cm. Jouw pony zit beetje op grensgeval van de 75cm of de 100cm denk ik...

Er zijn overigens wel andere merken ballen maar of die net zo stevig zijn als die van Jolly (die kunnen 1100kg dragen) dat zou ik niet weten.

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 16:14

Update: mijn 100cm bal paste prima in bijgeleverde hoes. Eerst thuis opgepompt met een fietspomp, maar dat was zo'n hels karwei dat ik het iedereen aanraad om een compressor te gebruiken! Als je een meetlint bij de hand houd zodat je hem niet té strak oppompt gaat dat prima :)