Ik had zowel een hoes als bal maat 76 cm gekregen. Maar, toen de bal opgepompt was, hield ik nog een centimeter of 20 hoes over. Dacht eerst dat het aan mij lag, dus een op vriend gewacht en hem laten kijken. Helaas dacht hij hetzelfde: verder oppompen is vragen om een explosie van de bal. We hebben hem gemeten en de bal was 50 cm hoog. Ik was dus behoorlijk teleurgesteld
Vriend heeft meteen de Epplejeck gemaild, want daar had hij hem online besteld. Volgens hen lag het aan het materiaal van de bal en moesten we hem gewoon verder oppompen. Anders konden ze ons daar in de winkel mee helpen. Dus wij zijn maar naar de winkel gegaan. 3 man erbij gehad, en die durfden allemaal niet verder te gaan
Bal leeg laten lopen en nog eens opgepompt, maar nee, hij werd niet groter. Exemplaar uit de winkel gehaald en opgepompt. Deze leek warempel een stuk groter! Joepie! Mijn bal uit de hoes, andere bal erin en pompen maar. Ja hoor, hij was groter. Welgeteld 60 cm hoog, in plaats van de 76 die op de doos stond... Bij de EJ snapte ze er ook helemaal niks van, dus ze hebben alles ingenomen en geld teruggegeven. (Vriend had al in december besteld, we zijn vorige week terug geweest. petje af EJ! Ze zouden de leverancier bellen en dan weer contact opnemen met mij. Ik heb alleen nog niks gehoord. Ik vroeg me af of dit probleem meer mensen bekend in de oren klonk. Ik wil namelijk nog steeds de voetbal (mét hoes), maar als dit elke keer het geval is, gaan we hem dus niet meer bestellen.

Eventueel kan je de diameter meten.