Mijn vriendin en ik hebben allebei 2 paarden beide merrie's .
Wij doen alles samen met deze 2 paarden , buitenrijden , samen trainen in de bak je kan het zo gek niet bedenken .
In het begin moesten de paarden weinig van elkaar hebben , maar dit werd eigenlijk steeds beter .
Mijn merrie is best wel een pittig beest , laat het duidelijk merken als ze iets niet fijn vind .
In het begin deed ze dan vaak een poging om het paard van me vriendin aan te vallen .
Sinds een weekje of 3 kijkt ze alleen boos en doet haar oren in haar nek ,
maar zodra er neuscontact is wilt ze gelijk kriebelen en is er niks meer aan de hand .
Nu is het paard van mijn vriendin hengstig , en niet zo een klein beetje ook en mijn merrie is echt super lief voor haar .
gaat haar staan kriebelen en staan likken , en fleemt als het paard van mijn vriendin wat laat druppelen aan de achterkant .
Mijn merrie is zelf nu ook hengstig geworden sinds gisteren , en of dat komt door het paard van me vriendin ik heb geen idee .
ze staat ook steeds flink te gillen in haar stal .
Gisteren heeft mijn vriendin de 2 paarden gedaan .
helaas is er gisterenavond wat vervelends gebeurd , mijn vriendin had onze 2 paarden vastgezet in de stands ,
dit doet ze vaker en dan is er totaal niks aan de hand .
Gisterenavond is het een beetje anders gelopen .
Mijn vriendin haalt mijn paard uit de stands om haar vervolgens in de stapmolen te zetten .
Ze is naar buiten gelopen , en toen is haar eigen paard helemaal gek geworden .
Ze werd in paniek geroepen door een stalgenoot , haar paard is onderuit gevallen in de stands omdat ze mijn paard had weggenomen .
gelukkig heeft ze er alleen 2 wondjes aan over gehouden maar het is een flinke klap geweest .
Vandaag zijn we samen naar stal gegaan , want we hadden afgesproken om samen te gaan rijden .
Dus mijn vriendin die had haar eigen paard uit stal gehaald en die loopt langs mijn box .
Die 2 werden helemaal gek hinniken , knorren en luisterde totaal niet meer .
In de poetsstands stonden ze ook steeds naar elkaar te kijken en te knorren .
We zijn gaan rijden , en we reden samen met nog een manege pony in de bak .
mijn paard die wou steeds bij die van me vriendin zijn en ging erg hard lopen om bij haar in de buurt te zijn , en ook vaak draven .
als de manege pony te dicht bij die van me vriendin in de buurt kwam dan wou ze aanvallen .
We hadden gereden en we zetten ze weer in de stands , hebben ze weer een tijd staan te kroelen .
Ik was klaar met mijn paard , en die wou ik weghalen dit ging dus niet want die van me vriendin die stond gelijk weer te dansen in de stands .
Dus heb gewacht totdat me vriendin klaar was , en had zoiets van ze staat erbij dus ik kan wel weg .
mijn paard die wou niet mee terwijl ze weet dat er eten in de voerbak ligt dus meestal staat ze snel in stal .
maar nu ging ze knorren , hinniken , en bleef ze voor haar stal achterom kijken waar die van me vriendin bleef .
Uiteindelijk had ze staan eten maar daarna begon het gezeur weer in stal , hinniken draaien , schrapen en door het raampje in stal gaan staan kijken waar die van me vriendin was .
ze staan 3 boxen van elkaar vandaan .
Nu blijkt dus dat ze dit ook al een paar dagen doet .
Iemand bij ons op stal zei dat we ze maar beter uit elkaar konden gaan houden , omdat we hier nog wel eens een hoop gezeur mee zouden kunnen gaan krijgen .
Wat mijn vraag nou is...................
komt dit alleen door de hengstigheid ??
of zal dit iets blijvends zijn , en dat als de hengstigheid gestopt is we dit gedrag dus gewoon houden ?
Ik ben heel benieuwd waar dit gedrag nou ineens vandaan komt tussen deze 2 , want ik kan het niet plaatsen .
komt dit vaker voor bij merrie's ?
Ik heb mijn paardje gefilmd in stal , helaas is het maar een seconden of 50 want daarna viel mijn telefoon uit omdat de batterij op was .
wie kan ons helpen ????
bedankt voor het lezen