Paard wil niet draven aan het halster...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

julia77777

Paard wil niet draven aan het halster...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 17:21

Hallo,
Mijn bijna 3 jarige merrie wil maar niet draven aan het halster. Stappen en volgen gaat al heel goed maar als ik haar wil laten draven snapt ze er niets van en gaat ze alleen maar harder stappen. Heeft iemand tips?

xLauLaUx

Re: Paard wil niet draven aan het halster...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 18:01

Draven aan de hand kan altijd van pas komen, om kreupelheid te testen, om je paard uit te brengen op keuringen en nog een hele hoop andere dingen, dus het is zeker handig dat je het vraagt. Als je paard het commando 'draf' kent, van bijvoorbeeld aan de longe, kan je dat proberen. Als je paard dat nog niet kent, kan je iemand vragen om haar een beetje op te jagen. Let op, gaan zwaaien met armen/zwepen of gaan tieren dat ze vooruit moet, zal over het algemeen niet veel uithalen. Dit vraag je best aan iemand die er een beetje verstand van heeft, en niet aan een vriendinnetje dat toevallig op bezoek is.
Het kan ook zijn dat ze denkt: 'Baasje gaat sneller, ik zal ook sneller gaan.', en dan sneller gaat stappen, zoals je zelf zegt. Gewoon wat langer blijven lopen, zonder te gaan trekken, hielp bij mijn pony ook wel.

In elk geval, succes ermee!

julia77777

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 18:04

Ok, dankjewel.
ik zal het proberen!

Elles

Re: Paard wil niet draven aan het halster...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 21:27

RT-P >> OPG