Is er in de paddock genoeg te eten?
Staan ze ook weleens in de wei of in ieder geval een grotere ruimte?
Kan zijn als ze niet voldoende te doen hebben en gezien de beperkte ruimte dat het uit verveling komt.
Tja zal het ooit veranderen dat kan. Ik weet nog heel goed dat er hier een pony een ruin, die mijn merrie als veulen niet kon uitstaan en haar ook letterlijk de wei uit joeg. Die zijn toen ook uit elkaar gegaan. Toen mijn merrie 3 geworden is, hebben ze eerst een 2 tal maanden naast elkaar in de wei gestaan toen ging dat erg goed, toen dus bij elkaar, ging niet geweldig ze moesten elkaar niet, ontweken elkaar verder niet agressief naar elkaar. Nu inmiddels kunnen ze gewoon door 1 deur en eten ze samen van het zelfde hoopje hooi en staan ze op anderhalve meter afstand van elkaar te eten zonder problemen, zij pakt niets van hem af en hij niet van haar.
Persoonlijk als je pony hem zo loopt te treiteren zou ik een ander plekje zoeken voor je ander paard, dat is wel erg zielig als ze hem echt de wei uit jagen en hem constant bijten/trappen. Kan zijn dat je ander paard het ineens beu is maar kan ook heel goed zijn dat door deze "tiran" je alleen maar een onzeker paard krijgt wat dus niet voldoende sociaal kan zijn met andere paarden en er bang van wordt. Niet alle paarden zijn een goed match als het niet klikt zul je ze toch uit elkaar moeten halen en misschien als je twenter meer zelfvertrouwen heeft nogmaals rustig proberen te introduceren.