Nieuw paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarMarieke

Nieuw paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 16:05

Hooii mensen,

Ik had een vraagje, ik krijg in de zomervakantie mijn eerste paard. Ze gaat dan op een manege staan. Maar ik denk echter dat ik veel problemen ga krijgen. Het paard wat ik krijg, staat al haar hele leven 24/7 op het weiland (In Frankrijk) Ze heeft dus nog nooit op een stal gestaan, ik ben dan bang dat ze heel veel stress gaat krijgen.. ten 2e, het grootste probleem de merrie die ik krijg, Anne is het dominantste paard wat je maar kan krijgen. Het probleem is, dat ze in de zomer op het weiland moet met alle andere merrie's. Maar tussen die merrie's zit de leider van de paarden. Ze (de leider) Timmert geregeld nieuwe paarden in elkaar, die een dominant gedrag hebben. Maar nu ken ik mijn paardje die is én waanzinnig dominant, en zal met haar lucht en leven terug slaan. Een behoorlijke dame dus. Ik zoek nu naar een oplossing hoe ik dit zal en kan oplossen. Ik zat er al aan te denken om te vragen of ze bij de ruinen in de wei mag (Allemaal onderdanige paarden) Of een privéweilandje. Maar dat is niet leuk. Want dan heeft ze geen sociaal contact.

Heeft iemand een oplossing?
Ik weet niet of dit hier goed staat.

Groetjes mij *D

P.S Het gaat om flinke paarden (Leidster 1,65? Mijn paard 1,70/1,75)

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:08

Je bent 12 jaar en je eerste eigen paard wordt een vreselijk dominante merrie van zo'n 1.75 die niet veel gewend is... -O-

De oplossing volgens mij: andere pony uitzoeken

DiamondHorse

Re: Nieuw paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:10

Ik begrijp Überhaupt niet dat een meisje van 12 een giga dominante merrie van 1.75 krijgt (en wil) :?

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:12

SaskiaKa schreef:
Je bent 12 jaar en je eerste eigen paard wordt een vreselijk dominante merrie van zo'n 1.75 die niet veel gewend is... -O-

De oplossing volgens mij: andere pony uitzoeken

daar ben ik het eigenlijk mee eens

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:18

Zou je misschien wat meer uitleg willen geven hoe en waarom dit paard (helemaal uit Frankrijk) en waarom je op deze manege wilt gaan staan e.d. Ik snap namelijk de keuze helemaal niet.

Natasja1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:19

en wat zijn je plannen met het paard?

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 16:22

Natasjahors schreef:

Ik ga met deze merrie de wedstrijdsport in *D

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 16:24

Ostra schreef:
Zou je misschien wat meer uitleg willen geven hoe en waarom dit paard (helemaal uit Frankrijk) en waarom je op deze manege wilt gaan staan e.d. Ik snap namelijk de keuze helemaal niet.

In Frankrijk is een goede vriend van ons. En hij fokt paarden.
Hij leidt me zeg maar op om hoger in de sport te komen. Kijken of ik dat leuk vind en of ik het wil.
Hij heeft haar voor mij uitgekozen *D

Natasja1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:25

MarMarieke schreef:
Natasjahors schreef:

Ik ga met deze merrie de wedstrijdsport in *D

Welke richting?

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 16:26

Natasjahors schreef:

[/quote]

Welke richting?[/quote]
Dressuur <3

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:27

Wat is de leeftijd en niveau van het paard?
Mag ik vragen hoe lang je bent en wat jouw niveau is?

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:29

Oke begin het een beetje te begrijpen, rijdt je Franse vriend je paard nu dan al? En hoe oud en ervaren is dit dier?
Sorry voor al mijn vragen, was gewoon nieuwschierig. Je kunt ook proberen een onderdanig paard bij de merrie te zetten, mijn paard is ook onderdanig en kan bij alle dominante donderstenen.

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 19:53

SaskiaKa schreef:
Wat is de leeftijd en niveau van het paard?
Mag ik vragen hoe lang je bent en wat jouw niveau is?

Het paard is 6 jaar.
Ze is niet uitgebracht op wedstrijden.
Maar zou een L-proef kunnen lopen *D
Ik ben 1,65 en mijn niveau is B :o

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 19:54

Ostra schreef:
Oke begin het een beetje te begrijpen, rijdt je Franse vriend je paard nu dan al? En hoe oud en ervaren is dit dier?
Sorry voor al mijn vragen, was gewoon nieuwschierig. Je kunt ook proberen een onderdanig paard bij de merrie te zetten, mijn paard is ook onderdanig en kan bij alle dominante donderstenen.

Mijn Franse vriend rijdt haar al lang. Het paard is 6 en is niet uitgebracht op wedstrijden. Maar zou een L-proef kunnen lopen.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:57

ik zelf zou het paard niet nemen.
je kunt beter een wat ouder paar nemen waar jij nog heel veel van kan leren, en die niet zo dominant is ( een ruin??). merrie's zijn vaak dominant. het is voor jou ook een redelijk groot paard en de kans ik groot dat het paard met jou gaat lopen in plaats van jij met het paard.
misschien kun je vragen of hij een andere heeft die iets klijner is en al wat meer kent?

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:02

Kan je dan niet beter een paard kopen die bijv. al in de M loopt?
Daar kan je dan veel van leren.
en misschien is een ruin ook beter?

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 20:06

nicky_rilana schreef:
ik zelf zou het paard niet nemen.
je kunt beter een wat ouder paar nemen waar jij nog heel veel van kan leren, en die niet zo dominant is ( een ruin??). merrie's zijn vaak dominant. het is voor jou ook een redelijk groot paard en de kans ik groot dat het paard met jou gaat lopen in plaats van jij met het paard.
misschien kun je vragen of hij een andere heeft die iets klijner is en al wat meer kent?

Hij fokt alleen maar paarden van die grootte, dit is zijn kleinste paard :P
Hij heeft wel een kleiner paard. Maar dat is niet zadelmak :9
Hij heeft wel een andere merrie. Die is heel onderdanig. Zo onderdanig. Dat ze niet bij het paard wat ik krijg in de wei kan als ze gaan eten. Maar die mag ik niet. Omdat het is zijn lievelingetje. En ze kan soms raar doen. Ze is zijn braafste paard. Maar soms gaat ze opeen helemaal uit het niets bokken. Zo'n bokaanval, als je erop gaat.
Dus dit paard is de enige optie. En hij heeft het voor me uitgekozen. Ze is heel geschikt voor me zei hij. (Hij is een professional, dus ik denk dat hij het wel weet). Ze is trouwens heel braaf bij het rijden. En lief bij mensen. Dus dat is het probleem niet :j Ze kan alleen wel dominante paarden in elkaar timmeren ;(

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 20:07

_horselovee_ schreef:
Kan je dan niet beter een paard kopen die bijv. al in de M loopt?
Daar kan je dan veel van leren.
en misschien is een ruin ook beter?

Zijn idee is. Dat je zelf met het paard naar een hoger niveau moet werken *D En zijn ruinen zijn allemaal al verkocht.
Of ze zijn nog hengst ;d

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:11

ja maar ze kan voor jou heel sterk zijn. ik zelf heb ook een paard en die is 4 en ben zelf 164 en hij 170, en kan echt al heel sterk worden.
ik had ook een pony die dominat was, ik had er ook geen probleem mee, maar die moest wel gewoon heel streng op gevoed worden gaf je haar 1 vinden, dan nam ze niet je hele hand maar je helemaal, en kon je weel een paar weken niet fijn rijden omdat je haar die 1e vinger af.

ik geeft je advies, laat dit paard daar staan en koop hier in nederland een pony waar je veel van kunt leren, en als je van die pony bent afgegroeit, ga dan eens vragen aan hem of hij een leuk paardje heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:13

Waarschijnlijk is de koop al gesloten? Moet eerlijk zeggen dat het mij ook geen goed idee lijkt. Maar misschien dat je er met de nodige begleiding toch gaat komen. :) succes in ieder geval.
Wel goed opletten dat ze geen last krijgt van stalbenen.
Lijkt me een prima oplossing om haar bij de ruinen te zetten, al is de eerste tijd alleen even beter. Krijgt ze de tijd om te wennen.

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 20:17

AmySP schreef:
Waarschijnlijk is de koop al gesloten? Moet eerlijk zeggen dat het mij ook geen goed idee lijkt. Maar misschien dat je er met de nodige begleiding toch gaat komen. :) succes in ieder geval.
Wel goed opletten dat ze geen last krijgt van stalbenen.
Lijkt me een prima oplossing om haar bij de ruinen te zetten, al is de eerste tijd alleen even beter. Krijgt ze de tijd om te wennen.

Dankuu *D Ik krijg privébegeleiding van mijn eigen instructie.

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 21:18

nicky_rilana schreef:
ja maar ze kan voor jou heel sterk zijn. ik zelf heb ook een paard en die is 4 en ben zelf 164 en hij 170, en kan echt al heel sterk worden.
ik had ook een pony die dominat was, ik had er ook geen probleem mee, maar die moest wel gewoon heel streng op gevoed worden gaf je haar 1 vinden, dan nam ze niet je hele hand maar je helemaal, en kon je weel een paar weken niet fijn rijden omdat je haar die 1e vinger af.

ik geeft je advies, laat dit paard daar staan en koop hier in nederland een pony waar je veel van kunt leren, en als je van die pony bent afgegroeit, ga dan eens vragen aan hem of hij een leuk paardje heeft.

Maar jij hebt toch ook zo'n soort pony gehad? Of hoe oud was je toen :o

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:20

nou ik was 12 en toe ging ik die pony rijden, en dan 2/3 x in de week en altijd als ik die pony reed had ik beglijding.
voor die pony had ik al een pony gehad tamara daar reed ik M mee en L springen, en ik daar voor een B pony waar mee ik L2 had gedressuurt.
toen ik tamara reed had ik ook al les van een prof. en ik kreeg met tamara 5x in de week les of zo en dan met die pony ook nog 3x.

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:22

Is het geen optie dat je een leuke D/E pony neemt?
Lijkt me voor jou veel leuker en kan je zelf waarschijnlijk ook meer mee.

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 21:23

Ekeif96 schreef:
Is het geen optie dat je een leuke D/E pony neemt?
Lijkt me voor jou veel leuker en kan je zelf waarschijnlijk ook meer mee.

Nee, het is geen optie ;D Ik wil proberen in de hogere paardensport te komen. Daar moet je ongeveer op mijn leeftijd beginnen met intensief paardrijden. Dit paard heeft de kwaliteiten om daaron de komen.