Bomproof in advertenties

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elieneke_1

Bomproof in advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 11:47

ik ben aan het kijken om een paardje te kopen
en zie ik advertenties vaak volledig BOMPROOF staan
wat betekend dit ?
Laatst bijgewerkt door Martine op 21-03-12 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Capslock uit de titel gehaald en de titel duidelijker gemaakt

veersche

Re: BOMPROOF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 11:48

Dat ie nergens van schrikt.
Maar ik zou het met een korreltje zout nemen want een paard is een levend wezen en zal heus wel eens schrikken.

elieneke_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 11:49

dus als er staat bomproof zeggen ze dat ze eigenijk nerges bang voor zijn
ja dat eet ik dat elk paard kan verschietn ofzo

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 11:52

Een paard dat niet snel onder de indruk is, verkeersmak is en niet snel zal schrikken.
Natuurlijk blijven het paarden, dus het is geen garantie dat het dier nooit zal schrikken. Daarnaast vind ik dat de ruiter hier ook invloed op heeft. Een nerveuze ruiter kan een bomproof paard ook onzeker maken waardoor het paard sneller een schrikreactie laat zien.

elieneke_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 11:53

ok dankje

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:05

En wil je testen of dat ook ECHT zo is, ga dan dit stukje route rijden op een door-de-weekse-dag terwijl beide landingsbanen in gebruik zijn:
http://maps.google.nl/maps?saddr=Schiph ... 5&t=m&z=15

Als ze dit doen zonder raar rond te springen, dan mag je zeggen dat ze zeer waarschijnlijk bomproof zijn.........

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:07

het blijft een dier....echt bomproof is een houten hobbelpaard ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:08

ikke schreef:
En wil je testen of dat ook ECHT zo is, ga dan dit stukje route rijden op een door-de-weekse-dag terwijl beide landingsbanen in gebruik zijn:

Als ze dit doen zonder raar rond te springen, dan mag je zeggen dat ze zeer waarschijnlijk bomproof zijn.........

:')

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:09

Een paard dat een angstige ruiter kan meenemen, omdat het zoveel rust en ervaring heeft dat het niet snel onder de indruk is.
Bij sommige paarden een karaktertrek, bij andere paarden aangeleerd door ruime ervaring.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:10

ikke schreef:

En als die dan wel schrikt heb je het mooi voor elkaar tussen al die vliegtuigen! :j

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:18

Giolli schreef:
ikke schreef:

En als die dan wel schrikt heb je het mooi voor elkaar tussen al die vliegtuigen! :j

Het leven zit vol keuzes en ook vol risico's.
En ja, inderdaad, het is een risico dat ze er vandoor gaan, maar ook dat ze er weinig van vinden. Die van ons gingen voor het laatste..........

Ik vraag me alleen nog steeds af of de piloot van dat DHL-toestel ons gezien heeft en wat ie toen gedacht heeft :D Die kwam op een slordige 100m hoogte over, dus de kans dat ie ons gezien heeft is vrij groot. Iemand contacten bij die club? :D

Maar om TS nog een handvat te geven: een bomproof paard is best leuk maar nog leuker is een paar dat zuinig is op z'n ruiter!
Mijn paard schrikt ook best wel, maar let er altijd op dat ik mee ga. Als ik zonder zadel in de bak rijdt, schrikt ze veel "kleiner" dan met zadel, omdat ze weet dat ik dan steviger zit en dus gemakkelijker mee kan komen.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:27

Ikke, dat laatste is inderdaad ook een belangrijke! Dat doen ze namelijk ook niet allemaal.
Lijkt me wel gaaf om onder de laagvliegende toestellen door te rijden, dat is ook wel een ultieme test inderdaad! Toevallig had ik vrijdag de vuurdoop om onder een net opgestegen luchtballon door te rijden die nog hoogte moest maken. Test is doorstaan!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:31

Op de vorige stal waar ik stond kwamen ze ook heel laag over. Als paarden het vliegtuig van een afstand horen aankomen maken ze er vaak geen punt van.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:35

Cassidy schreef:
Op de vorige stal waar ik stond kwamen ze ook heel laag over. Als paarden het vliegtuig van een afstand horen aankomen maken ze er vaak geen punt van.

als ze in ene vallen schrik ik mij ook rot hoor :D

elieneke_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 13:31

maar het gaat over een pony
dat is opgeleid om met gehandicapten te rijden maar daar is verder niets met gedaan
is dit dan wel een goede keuze ?

Greek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 13:52

elieneke_1 schreef:
maar het gaat over een pony
dat is opgeleid om met gehandicapten te rijden maar daar is verder niets met gedaan
is dit dan wel een goede keuze ?

Tja, natuurlijk wel handig als je gewoon graag recreatief wil rijden. Als er niks mee is gedaan en je wilt de sport in, moet je je afvragen of dat een slimme keuze is. ;)

elieneke_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 13:59

Het zou meer recreatief zijn
Maar is het dan wel slim omda het dan een Paardje is dat gewoon alles doet en waar je dus niet echt iets speciaal met beleeft
Of denk ik fout ?

Greek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 14:02

elieneke_1 schreef:
Het zou meer recreatief zijn
Maar is het dan wel slim omda het dan een Paardje is dat gewoon alles doet en waar je dus niet echt iets speciaal met beleeft
Of denk ik fout ?

Geen een paard doet maar alles wat je van hem vraagt, je hebt daar zelf ook een grote invloed op. Ik zou het beste gewoon eens gaan kijken wat voor paard het is, en als je twijfelt gewoon nog even verder zoeken. Een bomproof paard is natuurlijk heel erg fijn maar als je graag wat uitdaging wilt zou ik toch voor een ander (iets pittiger) paard gaan.

elieneke_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 14:08

Ja mss moet ik gewoond eens gaan kijke want voor een echt pittig paard ben ik ook niet echt te vinden ik vind het wEl leuk om op een pittig beestje te rijden maar niet altijd want als het dan vaak zou mislukken zou ik na een tijdje het op geven ik ken mezelf

Greek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 14:10

Ja, en ik zou toch gewoon in het echt gaan kijken, dan kun je het beste beoordelen of het wat voor je is. Veel succes ermee! :)

elieneke_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 14:13

Dankje !!! X

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 14:14

ikke schreef:

_O-

ik vind bomproof dat je langs de weg kan rijden en langs groot landbouwverkeer, ik heb een keer meegemaakt dat er een shovel midden op het pad stond midden in het bos... had toen 2 3jarige shetjes mee en een 15 á 20 jarige bomproof shet.

die bomproof shet liep zo onder de arm van de shovel door, waarna de jonkies volgden.

elieneke_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 15:27

haha

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 15:31

ach mijn eerste pony schrok ook nooit ergens van ...todat je een keer in het bos rijd (met een clubje ijslander erbij) en er breekt een tak af die dan ook nog recht op z'n kont viel en was geen kleintje tja toen nog hahaha hij zakt van schrik door z'n achterbenen (ging dus een soort van zitten) vervolgens gelijk omhoog en een sprong naar voor, daarna draai hij zich om ff chekken wat het was natuurlijk, de rest kon alleen maar lachen! verder was hij zo rustig en koel in de kop!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:47

Mijn merrie is een muts.
Staat op nog geen meter afstand bij een kraan die palen in de grond aan het duwen is (ze hield de palen nog net niet vast)...
Maar van een stinkbok ging ze aan de loop want die was wel zo eng }:0

Paarden blijven vuchtdieren