Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Joolien schreef:Snapt hij wel goed wat de bedoeling is? Ga eens veel met hem in de bak lopen, maak een terrein vertrouwd zodat hij ontspannen wordt. Vraag iemand om mee te lopen om hem op te duwen van achter, niet met een zweep, maar met bijv een longeerlijn. Als hij tegen je aan komt, is hij in jouw ruimte. Zorg er dus voor dat hij afstand neemt, prik heb met een vinger opzij. LEer hem aan dat hij voor zo'n kleine beweging opzij moet. Ga terug naar de basis.
ben pas net met hem begonnen dus nog met een basis bezig. In de bak is het probleem niet maar juist buiten op het erf
Pelryo schreef:ik herken het, ik heb mijn pony al meer dan 1 jaar en hij komt niet uit een natuurgebied.
maar op het moment dat er iets engs is kruipt hij het liefst in mn broekzak.
Laatst raakte hij in paniek en zodra ik het touw over pakte ontspande hij. Hij heeft toen nog 10 minuten met zijn hoofd stevig tegen mij aangeduwd.
zoals ik het zie heeft hij momenteel vertrouwen in jou, waar jij staat/bent is het veilig en waar hij is niet.
heb zo ook geen kant en klare oplossing, maar je bent iig niet de enige met zo'n onzekere drommel
Ben nu zelf ook veel met hem aan het wandelen op het erf en ik moet zeggen dat je geduld wel heel erg op de proef wordt genomen zo

racinggirl schreef:Joolien schreef:Dan ga je te snel denk ik. En met opdrijven bedoel ik niet opjagen, iemand die hem van achter ondersteunt is heel wat anders. Hoe leer je normaal het meelopen van een pony of veulen aan dan?
Te snel?? heb hem nu 5 mnd op stal staan, dan mag hij zo langzaam aan wel wat gaan doen hoor.