Hallo allemaal,
het is waarschijnlijk mijn eigen 'verbeelding/gevoel' dat hier opspeelt. Maar ik heb sterk het vermoeden dat ik mijn twenter (welsh, merrie, 114cm hoog) sterk moet vermaken.
Ze heeft al in verschillende sociale situaties gestaan, niet allemaal even goed voor haar. Van een gemengd leeftijd/geslachtsgroepje tot van de winter op stal naar nu met 1 ouder paardje naar straks weer een gemengde groep.
Vooral omdat ze dus al in verschillende groepjes gestaan heeft..
Zodra ze (zo vul ik het in) verveeld raakt wilt ze mee, duwen, drammen.. En alleen borstelen oid is dan niet genoeg.. Dan wilt ze niet meer terug de wei in.
Dit gaat pas over als ze 'wat gedaan heeft' dit kan zijn, gewassen tegen de luis, meelopen aan de wagen, een beetje lopen aan de lange lijnen..
Maar omdat de stalhouder ons 'verboden' heeft om naar buiten te gaan, lessen te nemen (nu is dit niet van toepassing voor ons) en de hoefsmid laten komen ivm de Rhino, zit wandelen er ook niet in..
Nu is mijn vraag, is dit nou mijn verbeelding? Dat ze vermaakt moet/ wil worden of is het echt zo? En dan: wat te doen?