Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AnoukvW schreef:En de eigenaar komt en haalt het paard niet uit de stal?
jesito schreef:Zelfs dat zie je in sommige gevallen, eigenaar wel op stal maar paard komt er evengoed niet uit.
Dit is niet bedoelt iemand aan te vallen, maar iemand die zich wel aangesproken voelt kan hier wel iets mee gaan doen.
Er zijn gewoon paarden hier in Nederland die nog steeds hele dagen op stal doorbrengen en dit kan dan toch iets zijn om mensen de ogen te openen.
Maartje1990 schreef:Dit bericht lijkt me fictief geschreven en daarmee bedoel ik dat iemand niet daadwerkelijk een paard urenlang is gaan observeren. Is echter wel op waarheid gebaseert.
Ik hbe m'n paarden 24/7 buiten en ik vind het ronduit afschuwelijk als paarden ook alleen maar een aantal uur op stal staan, naar mijn mening is 1 uur al téveel uur op de stal.
Dit het is de realiteit en in en in triest. Ik ben ook tegen bitten/hoefijzers, dekens etc. Maar liever dat allemaal en dan je paard maar 24/7 buiten.
Meloen schreef:jesito schreef:Zelfs dat zie je in sommige gevallen, eigenaar wel op stal maar paard komt er evengoed niet uit.
Dit is niet bedoelt iemand aan te vallen, maar iemand die zich wel aangesproken voelt kan hier wel iets mee gaan doen.
Er zijn gewoon paarden hier in Nederland die nog steeds hele dagen op stal doorbrengen en dit kan dan toch iets zijn om mensen de ogen te openen.
Zal ik eerlijk bekennen dat ik me schuldig heb gemaakt aan dit?
Schandalig toch? Wat heb ik hem aangedaan.
Ik bedoel wel komen maar niets doen. Geen of amper weidegang. Als hij naar buiten ging alleen etc
Gelukkig heb ik hem verhuisd naar stal waar hij hele dagen weidegang krijgt, in een kudde staat en waar hij weer paard mag zijn.
Dan maar geen luxe meer voor de ruiter. Welzijn paard staat voorop.
Wat voel ik me schuldig, arm dier. Waar was ik mee bezig? M'n kop in het zand steken in ieder geval
Maartje1990 schreef:Dit bericht lijkt me fictief geschreven en daarmee bedoel ik dat iemand niet daadwerkelijk een paard urenlang is gaan observeren. Is echter wel op waarheid gebaseert.
Ik hbe m'n paarden 24/7 buiten en ik vind het ronduit afschuwelijk als paarden ook alleen maar een aantal uur op stal staan, naar mijn mening is 1 uur al téveel uur op de stal.
Dit het is de realiteit en in en in triest. Ik ben ook tegen bitten/hoefijzers, dekens etc. Maar liever dat allemaal en dan je paard maar 24/7 buiten.
ioontje schreef:Maar toch is dit wel heel suggestief geschreven. Beschrijf eens een dag in de wei: behalve dat de paarden wat meer rond kunnen lopen ziet zo'n dag er hetzelfde uit hoor en daarbij dan nog dat er paarden zijn die dan helemaal geen baas of zo zien.....omdat ze immers toch 24/7 buiten lopen.................
Daarmee vind ik het niet goed dat een paard de hele dag op stal staat, maar 24/7 buiten is ook echt niet altijd zaligmakend.
Voor de voorstanders daarvan klinkt het misschien wel heel raar, maar onze paarden hebben de keuze of ze buiten willen lopen of op stal willen staan en..............het grootste deel van de dag staan ze in hun eigen stal. (het zijn weliswaar open stallen, die nagenoeg hetzelfde uitzicht bieden als weiland en/of paddock, maar toch...........