Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Asyaa schreef:Ruinen bijten ook als je ze niet opvoed.
'hij bijt ik geef een tik hij bijt ik steek mijn hand op zo gaat het meestal altijd wel door'
Daar gaat het al fout. De 2de keer had je hem zo'n klap moeten verkopen dat ie het 2 weken daarna nog voelt. Niks hand op houden, opvoeden.
sprinkler schreef:HOI ASYAA
Probeer de methode van Monty Roberts. Dan lukt alles snel en zonder straffen. Er zijn 2ehands boeken van hem te koop bij Bol.com vanaf 8 Euro en filmpjes staan op youtube. Een dier leert misschien uiteindelijk door straffen maar kan dan angstig worden, en dat kan weer leiden tot andere vervelende dingen.
Als je een dier iets leert door belonen, vindt hij het leren leuker en leert het sneller en wordt dan niet angstig.
Monty Roberts werd zelfs ingehuurd door de Engelse Koningin en andere rijke mensen omdat hij zo goed en zo snel is.
http://www.youtube.com/watch?v=tEnlPFvR ... re=related
. 
scheeld vaak ook hoop 

irisje2 schreef:nouja hoe monty roberts het doet wil ik niet doen ik vind het alleen maal maar een beetje raar op die manier van hem en hij is echt voor bijna nergens bang wat ik doe al ren ik met een vlieger ofzo in de wei hij komt gewoon als ik snelle bewegingen maakt blijjft hij gewoon snel dan moet ik hem echt helemaal opjagen en ik denk neit dat dat echt goed voor onze band is als ik hem een tik geeft of ik sla hem echt dan doet hij misschien 1 pasje terug als ik hem een schopje geeft 1 keer een schop blijft hij gewoon staan
hij kan andere keren ook heel lief zijn dan bijt hijj helemaal niet maar meestal is een een klein snot aapje met zijn gedrag
eigelijk is alles goed hem behalve het bijten voor de rest is hij echt niet vals slaat niet bokt nooit tegen je gewoon heel vriendelijk maar dan op een verkeerde manier
dus vind ik goed over nagedacht dat je dat nie wilt doen 
aikon schreef:josien_m_ Dat moet je de paarden die in kudde verband leven dan ook maar eens uitleggen. Daar worden heel wat hardere klappen en beten uitgedeeld dan dat wij mensen een paard aan kunnen doen.
Mijn portret word 6 en leert het nu pas aardig dat bijten harde klappen krijgen betekend. Ik kan hem sinds een jaar zonder zorgen mijn rug toe draaien zonder dat ie hapt. Voordien kon dat niet.