mijn pony loopt weg !!! HELP !!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mittekke

mijn pony loopt weg !!! HELP !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 22:15

hay, ik heb een probleem !
Mijn pony is de liefste pony in de wereld, MAAR ze wilt nooit van haar kudde weg !
Ze staan met 10 paarden in de wei en is al lang niet meer bereden (is een verzorgpony).
Dus als ik ga buitenrijden(alleen) loopt ze terug in galop en gaat ze steigeren en bokken !
Maar als er een paard meegaat vanuit de wei wilt ze alleen maar galoperen en crossen !
Ik weet niet meer wat ik kan doen !
Ik wil zo graag gaan buitenrijden !! |(

irisje2

Re: mijn pony loopt weg !!! HELP !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 15:29

mmm ik leer nu aan mijn jaarling dat hij ook wel eens uit elkaar gehaald word van andere in het beging ging ik naar de andere kant van de wei toen toen dat heel goed ging ging ik naar een andere wei zodat er een hek stond en niet meer naar elkaar konden gaan dat ging heel goed ook zet ik hem wel eens op de poetsplaats neer en laat ik zijn maatje gewoon staan dat kan je wel proberen en als je naar buiten gaat gewoon er naast lopen zonder zadel of hoofdstel alleen met halster en touw daarna het dekje op leggen volgende keren dan daarna met zadel enzo iedere keer een stapje verder gaan.

Leen

Re: mijn pony loopt weg !!! HELP !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 15:32

xxdebbbb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 15:33

oefenen oefenen oefenen ! ga een keer een uurtje poetsen zonder dat ze de kudde ziet, of ga buiten lopen (des noods met 2halstertouwen en iemand die genoeg verstand heeft van paarden) en kijk hoe ze hierop reageert , gaat dat beter dan doe je het weer iets langer. daarna korte ritjes proberen zonder dat ze gaat lopen klieren.. succes!

mittekke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 15:57

irisje2 schreef:
mmm ik leer nu aan mijn jaarling dat hij ook wel eens uit elkaar gehaald word van andere in het beging ging ik naar de andere kant van de wei toen toen dat heel goed ging ging ik naar een andere wei zodat er een hek stond en niet meer naar elkaar konden gaan dat ging heel goed ook zet ik hem wel eens op de poetsplaats neer en laat ik zijn maatje gewoon staan dat kan je wel proberen en als je naar buiten gaat gewoon er naast lopen zonder zadel of hoofdstel alleen met halster en touw daarna het dekje op leggen volgende keren dan daarna met zadel enzo iedere keer een stapje verder gaan.

ok, bedankt :j

mittekke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 15:58

mittekke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 15:58

xxdebbbb schreef:
oefenen oefenen oefenen ! ga een keer een uurtje poetsen zonder dat ze de kudde ziet, of ga buiten lopen (des noods met 2halstertouwen en iemand die genoeg verstand heeft van paarden) en kijk hoe ze hierop reageert , gaat dat beter dan doe je het weer iets langer. daarna korte ritjes proberen zonder dat ze gaat lopen klieren.. succes!

bedankt :j

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 16:16

Het is niet toegestaan om twee topics over hetzelfde onderwerp te starten.
Hier dus een slotje.