Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
max66 schreef:even voor de duidelijkheid, pony staat buiten de stal en vastgemaakt met poetsen/opzadelen. Dit belet hem niet om linksom of rechtsom te draaien.
Pony voelt inderdaad heel goed aan bij wie hij iets wel of niet kan flikken. Kwestie van respect, dat heeft de pony voor haar inderdaad (nog) niet. En Ester, jij denkt dus dat de pony dit respect voor haar ook niet kan krijgen op dit moment?
max66 schreef:Nu ben ik zelf niet tegen je aanpak, maar ik vraag me wel af wat de reactie van de eigenaar is op deze quote.Als ik met bv het zadel aan kom lopen doet ie dit ook, maar ik loop door, twijfel niet en geeft hem rustig een klap of schop tegen zijn kont als ie probeert zijn kont omhoog te wippen en ik mopper tegen hem.

Milan_lover schreef:Ik vind dat deze pony niet geschikt is voor je dochter, het is niet veilig en ik denk niet dat je het heel veel veiliger kunt maken, het enigste wat je kunt doen is zelf de pony poetsen en opzadelen, en je dochter dat laat doen wat wel veilig lukt, maar er zelf altijd bij bent!
Wel zijn lessen paardengedrag en grondwerk goed om te doen voor je dochter (en voor jezelf ook natuurlijk) zo leert ze goed met het paard omgaan en wordt ze ook wat zelfverzekerder.. Zo krijgen wij veel ouders met hun kind op training, want het is leuk voor het kind, maar het is ook wel handig voor de ouder om te weten hoe ze de pony aan moeten pakken, aangezien zij met veel dingen nog meer overwicht hebben..
De zomervakantie komt er ook weer aan en daarmee ook de ponykampen, ik zou zeggen, zoek een leuk kamp waar ze daarmee bezig zijn en neem evt. de pony mee, is heel leerzaam en het is ook nog eens leuk!
Equixantos bijvoorbeeld, is daar eentje van