Wat te doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xFaithless

Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 10:52

Vlak bij ons in de buurt staat een weiland met een paar pony's& Paarden.
En die zien me er uit.. Ze hebben er beter uitgezien. En ik verzorgde eerst die pony's ook.
Maar helaas overleed die man die ik hielp..
Dinsdag liep ik er weer langs om mijn zusje van school te halen.
En toen lag de deken van een van de pony's half op de grond, en de onderkant was zo versleten dat d'r benen er in vast zaten en dat ze amper kom lopen zo. Een maand geleden hing dat ding ook al scheef, maar toen stond de eigenaar er zelf al. Dus ik dacht dat doet ze zelf wel. Maargoed dus een maand later liep ze nog zo.. Dus met moeite heb ik dat ding los gekregen. En toen ze ging lopen liep ze een beetje mank& stijf. En ze zit een beetje erg onder de modder, en dan heb ik het nog niet eens over die andere gehad..
Dus volgens mij worden ze een beetje verwaarloosd..
Wat kan ik er aan doen?

Chaos

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 10:54

144

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 10:57

Direct bellen naar dierenbescherming inderdaad, daar moet wat aan gedaan worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:04

144 bellen.

xFaithless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 11:08

Wat gaan hun er aan doen dan, weghalen en dan allemaal of alleen diegene die er slecht uitzien, waarschuwing geven?

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:13

traceren wie eigenaar is, beboeten en wanneer nodig de paardjes in beslag nemen

vosjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:14

Zou je ook kunnen kijken wie er nu de verantwoordelijkheid voor de paarden heeft, de man die overleden is was dat de eigenaar of een medeverzorger net als jij. Misschien heeft door het overlijden iemand de paarden geërft en denkt diegene door onkunde dat die paarden geen toezicht nodig hebben omdat ze toch gras eten, en zichzelf wel redden. Ik weet niet of je in een kleine gemeenschap woont en je kunt achterhalen wie er nu verantwoordelijk is voor de paarden. Als je dat weet zou je eens op een vriendelijke manier een gesprek aan kunnen gaan waarin je kan vertellen/vragen waar het de paarden aan ontbreekt en waarom. Misschien kan/mag/wil je helpen om de boel weer een beetje op orde te krijgen bij de paarden. Als er echt onverschillig wordt gereageerd kun je actie ondernemen met 144.

xFaithless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 11:24

vosjevos schreef:
Zou je ook kunnen kijken wie er nu de verantwoordelijkheid voor de paarden heeft, de man die overleden is was dat de eigenaar of een medeverzorger net als jij. Misschien heeft door het overlijden iemand de paarden geërft en denkt diegene door onkunde dat die paarden geen toezicht nodig hebben omdat ze toch gras eten, en zichzelf wel redden. Ik weet niet of je in een kleine gemeenschap woont en je kunt achterhalen wie er nu verantwoordelijk is voor de paarden. Als je dat weet zou je eens op een vriendelijke manier een gesprek aan kunnen gaan waarin je kan vertellen/vragen waar het de paarden aan ontbreekt en waarom. Misschien kan/mag/wil je helpen om de boel weer een beetje op orde te krijgen bij de paarden. Als er echt onverschillig wordt gereageerd kun je actie ondernemen met 144.

Dat weiland waar ze staan was van die man en zelf had hij 3 pony's een ezel en wat pluimvee.
En hij zorgde er voor dat die pony's genoeg eten ect. kregen.
Zijn broer had totaal geen verstand van die dieren dus gaf het land + de dieren aan haar.
En de eigenaar van die paarden ken ik ook. En op dat weiland waar ze staan is zowat geen gras, Meer zand en modder..
En zo'n gesprek heeft iemand anders al eerder gevoerd dus dan kan ik beter 144 gaan bellen denk ik..

chiquitoxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:57

144 red een dier. :j

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:23

hoe ist afgelopen?