Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
- Vandaar het voorstel klein te beginnen en ervoor te zorgen dat je niet kunt falen.XxxbiancaxxX schreef:Belonen doe ik pas naar het werk, maar waarom zijn deze kenmerken ineens,van de een op de andere dag?
als de paarden binnen zijn en hij met mij in de bak raak hij zo in paniek en word hij zo boos dat hij continu spri.g en stijger en bijt en met zn kop sla en continu hinniken maar dan krijg je hem ook niet gekalmeerd
Citaat:Belonen doe ik pas naar het werk, maar waarom zijn deze kenmerken ineens,van de een op de andere dag?
als de paarden binnen zijn en hij met mij in de bak raak hij zo in paniek en word hij zo boos dat hij continu spri.g en stijger en bijt en met zn kop sla en continu hinniken maar dan krijg je hem ook niet gekalmeerd
XxxbiancaxxX schreef:hey hey,
de eerste maand als ik hem uit de wei haalde raakte hij in de stal al volledig in paniek omdat hij de paarden dan niet zag hij stond steeds te bijten en te springen en te hinneken, dit heb ik wel afgestraft waardoor hij in de stal nu rustig blijf met het poetsen en opzadelen.
XxxbiancaxxX schreef:als ik de bak in ga is hij gewoon rustig en loop die lekker aan de hand mee, hij heeft wel zenuwen maar daar is die naar 3 a 4 keer wel doorheen gegaan dat die rustig aan de hand mee loop en draaft. als ik dan afstand neem en de longeerlijn gebruik om hem te longeren draaft hij aan en doet hij 3 a 4 rondjes en dan ineens uit het niets springt hij op en gaat hij bokken en slaan met zn achterbenen.
dit is het zelfde als ik de longeerzweep bij zet alleen dan word hij zo boos dat als haal ik flink uit naar hem hij gwn op me af stuift.
XxxbiancaxxX schreef:als ik hem benader en aan de hand verder loop is er weer niets aan de hand, dan doe ik meestal nog 1 a 2 rondjes aan de hand lopen en beloon ik hem want hij heeft dan tog een aantal rondjes gelongeerd en aan de hand een aantal rondjes gedaan en dan poets ik hem nog even geef hem iets lekkers en de wei weer lekker in.
XxxbiancaxxX schreef:maar zondag was hij met het poetsen al heel erg aan het dreimelen en hinniken, toen liep ik de bak in en aan de hand was die al flink lastig aan het doen ik verhief me stem en hier was hij niet heel blij mee toen hij het hekje hoorden dat de paarden naar binnen gingen keek hij op ik dacht nou ik laat hem kijken (ik weet dit is niet iets ideaals om aan te leren maar ik d8 als soort van gerust stelling) van waar ze heen gaan en loop verder, heb hem laten kijken en hij begon direct te hinniken en stijgeren en met zen voorbenen naar voor springen en zn hoofd tussen zn benen gooien.
XxxbiancaxxX schreef:toen ik hem corigeerde toen heeft die me de halve bak laten zien toen ik uitgeput begon te raken en hem niet gekalmeert kreeg wilde ik door de bak naar binnen maar hij stijgerde me bijna door het hek heen en liep als een echte hengst met gebogen hek en gebries en gedreig achter me te dreimelen, en dit word met de keer erger (als de paarden binnen staan of naar binnen toe gaan dit probleem doet zich niet voor als ze in de wei staan de bak staat naast de wei) vandaar dat ik dacht van nu ga ik dit is vragen want dit moet egt veranderen.